ידידים? צרפת תומכת בבית הדין בהאג נגד ישראל: “הזהרנו אתכם”

משרד החוץ של צרפת הודיע כי המדינה תומכת בהחלטת התובע בהאג, בנוגע להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון • בהודעת משרד החוץ כי: "צרפת מעוררת זעקה מזה חודשים רבים על ההכרח לכיבוד קפדני של המשפט ההומניטארי הבינלאומי"
חרדים 10
י"ג אייר התשפ"ד / 21.05.2024 13:32

לאחר ההחלטה המקוממת של התובע בהאג: בעוד שורה ארוכה של מדינות במערב – בהן ארה”ב ובריטניה – התייצבו לימין ישראל, צרפת וספרד הודיעו היום (שלישי) כי הן תומכות בבקשת התובע של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, כארים ח’אן, להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, ונגד שלושה ממנהיגי ארגון הטרור חמאס.

בהצהרה של משרד החוץ הצרפתי נכתב: “ב-7 באוקטובר גינתה צרפת את מעשי הטבח האנטישמיים שביצע חמאס. ארגון הטרור הזה קיבל אחריות למתקפות הברבריות נגד אזרחים, המלווים במעשי עינויים ואלימות מינית שאותם תיעד בעצמו, לרבות שידור תיעודים אלה וחגיגתם”.

על ישראל, נכתב: “יהיה על הלשכה המקדמית של בית המשפט להכריע בעניין מסירת צווים אלה, לאחר שתבחן את ראיות התובע לביסוס האשמותיו, תוך התחשבות בעיקרון המשלימות ובפעולה אפשרית של הערכאות הישראליות. צרפת מתריעה במשך חודשים רבים מפני החובה לכבד באופן מוחלט את המשפט הבין-לאומי ההומניטרי, ובפרט מפני טיבן הבלתי מקובל של אבדות חיי אזרחים ברצועת עזה, ובפני גישה הומניטרית לא מספקת”.

עוד נאמר בהודעה: “צרפת תומכת בבית הדין הפלילי הבין-לאומי, בעצמאותו ובמאבק בפטור מעונש בכל מצב”.

גם ספרד, העוינת לישראל, הודיעה כי היא “מתייצבת לימין בית הדין הפלילי הבין-לאומי”.

בהודעה שפרסם משרד החוץ הספרדי נכתב: “ספרד חוזרת על מחויבותה לעצמאות עבודת בית הדין. מהרגע שפורסמה הבקשה לצווי מעצר, יש לאפשר לבית הדין לבצע את עבודתו ללא הפרעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות