קרב בין הרבנים: “הוא לא הוסמך לרבנות ועושה דברים שלא ייעשו”

עימות פומבי בין רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, לבין הרב משה אסמן מאוקראינה • בראיון  שהעניק הרב לאזאר לרשת תקשורת רוסית, המזוהה עם ממשל פוטין - הוא תקף: "אומר דברים איומים שלא רק רב לא אמור להגיד אותם - אלא גם אדם פשוט"
נתן פרל
י"ג אייר התשפ"ד / 21.05.2024 12:43

ברקע הלחימה בשדה הקרב בין רוסיה לאוקראינה: הגאון רבי בערל לאזאר כינה, בראיון שהעניק לרשת התקשורת הרוסית רי”א נובוסטי, את עמיתו הרב משה אסמן מאוקראינה  במילים קשות, וטען כי הוא אינו רב בכלל – וכי הרב הראשי של אוקראינה הוא הרב יעקב בלייך.

בואו לטייל בירושלים מהמכשיר הסלולרי שלכם: כנסו כעת לחוויה

הרב לאזאר אמר לכלי התקשורת המזוהה עם ממשל פוטין: “מהיום הראשון של המבצע הצבאי המיוחד (-כך מכנים ברוסיה את המלחמה באוקראינה) הוא (-הרב אסמן) אומר דברים איומים שלא רק רב לא אמור להגיד אותם – אלא גם אדם פשוט”.

הרב לאזר הוסיף ותקף: “הוא בכלל לא רב ולא הוסמך לרבנות. הוא חושב שהוא עוסק בפוליטיקה ושזה יעזור לו לצבור תמיכה. הוא לא נוהג כמו שרב צריך לנהוג”.

יצוין, כי גם הרב לאזאר וגם הרב אסמן הם חסידי חב”ד, למרות שהם משתייכים לזרמים שונים –  שכן הרב אסמן הוא מהפלג המשיחי.

הדברים עוררו סערה גדולה גם בקהילות חב”ד ברחבי העולם, בשל העימות הפומבי והמתוקשר – וגם בקרב הקהילה היהודית באוקראינה, שם ציינו כי הניסיון לסכסך בין הרבנים  במדינה, לא יצלח.

“רשמית, הרב בלייך הוא אכן הרב הראשי של אוקראינה, אבל אין כל מחלוקת בין הרבנים. הרב בלייך פועל בשיתוף פעולה מלא עם הרב אסמן ושאר רבני הקהילות במדינה, בראשם כמובן כלל רבני חב”ד ושלוחי הרבי, כדי לדאוג ליהודי אוקראינה, ואין אפשרות לסכסך ולפלג ביננו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות