גלנט על צווי המעצר: ישראל אינה צד לבית הדין ולא מכירה בסמכותו

שר הבטחון מגיב להחלטת בית הדין הפלילי בהאג: "ההקבלה של התובע בין ארגון הטרור חמאס למדינת ישראל היא בזויה ומעוררת שאט נפש"
חיים טוויל
י"ג אייר התשפ"ד / 21.05.2024 12:01

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (שלישי) לראשונה לבקשת התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כארים חאן, להוצאת צווי מעצר נגדו ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בואו לטייל בירושלים מהמכשיר הסלולרי שלכם: כנסו כעת לחוויה

גלנט אמר: “מדינת ישראל נלחמת החל מה-7 באוקטובר באויב רצחני וצמא דם, אשר ביצע מעשי זוועה כנגד נשים, ילדים וגברים ישראלים, וכעת משתמש בעמו שלו כמגן אנושי. צה”ל נלחם בהתאם לכללי הדין הבינלאומי, תוך נקיטת מאמצים הומניטריים ייחודיים שכמותם לא ננקטו באף סכסוך מזוין. מדינת ישראל גאה בטוהר הנשק של חיילי צה”ל ומפקדיו.

“כשר הביטחון, אני מגבה ומחזק את חיילי צה”ל הלוחמים להגנת עם ישראל ומגשימים את הזכות ואת המחויבות העמוקה להגן על עצמנו בכוחות עצמנו”.

גלנט תקף את התובע: “הניסיון של תובע בית הדין הפלילי הבינ”ל כארים חאן להפוך את היוצרות לא יצלח – ההקבלה של התובע בין ארגון הטרור חמאס למדינת ישראל היא בזויה ומעוררת שאט נפש. מדינת ישראל אינה צד לבית הדין ולא מכירה בסמכותו. הניסיון של התובע כארים חאן למנוע ממדינת ישראל את הזכות להגן על עצמה ולשחרר את חטופיה חייב להידחות על הסף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות