היסטוריה בקרית יובל: לראשונה ספריית ענק של עיריית י-ם לילדי החרדים

לראשונה נפתחה בשכונה ספרייה עירונית עם אלפי ספרים להשאלה לטובת ילדי שכונת קרית יובל • המרא דאתרא הגאון רבי אהרון וינר השתתף בחנוכת הספרייה • ראש העיר משה ליאון: "נמשיך לעודד קריאה בקרב ילדי ירושלים, יש עוד שני ספריות תורניות בדרך"
חרדים 10
י"ג אייר התשפ"ד / 21.05.2024 10:21

היסטוריה בקרית יובל: לראשונה נפתחה בשכונה ספרייה עירונית לטובת ילדי השכונה החרדים, שעתה יוכלו לשאול ספרים וליהנות מתוכן קריאה זמין וללא עלות בתוך השכונה.

הספרייה שנפתחה במבנה משופץ בלב רחוב ברזיל בשכונה, נבנתה במסגרת יוזמה עירונית רחבת היקף שמוביל ראש העיר משה ליאון להרחבת הספריות התורניות בירושלים ובאמצעות מחלקת הספריות של עיריית ירושלים.

מאות מילדי השכונה הגיעו למעמד חנוכת הספרייה, ונציגי העירייה חילקו להם בלונים שקישטו את הרחוב באווירת חג. הילדים הנרגשים שמחו נוכח העובדה שלספרייה החדשה נקנו למעלה מ-3000 ספרים חדשים בהשקעת עתק, כאשר העירייה דואגת לכרוך את הספרים בצורה שתבטיח את עמידותם לאורך זמן.

במעמד השתתפו ראש העיר משה ליאון, מרא דאתרא הגאון רבי אהרון וינר, מחזיק תיק תרבות הרב דוד בלומנשטוק, מנהל האגף לתרבות תורנית הרב פנחס ארליך, ומנהל מחלקת ספריות הרב דוד וינר.

את המעמד פתח הרב וינר שסקר את פרויקט הספריות המתרחב של עיריית ירושלים וחשף כי בשנה שעברה בוצעו למעלה מ-900 אלף השאלות ספרים בספריות התורניות ברחבי העיר.

ראש העיר משה ליאון: “כעם הספר יש חשיבות מיוחדת לעובדה שהילדים שלנו קוראים ספרים. העובדה שהמגזר החרדי מוביל בקריאת ספרים היא תעודת כבוד לחינוך החרדי. קריאת ספרים לא רק מהווה תעסוקה לשעות אחר הצהריים היא גם עניין חינוכי שמסייע להחדיר בילדים שלנו ערכים טובים, התמודדות עם קשיים, וכישורים חברתיים. אני מתכוון להמשיך ולהוביל את מהפכת הספריות בירושלים ואני יכול לספר שבקרוב מאוד נחנוך ספריות תורניות גם בנווה יעקב וגם בגבעת זאב”.

מנהל האגף לתרבות תורנית הרב פנחס ארליך: “פעילות הספריות משתלבת בפעילות הנרחבת של התרבות התורנית בירושלים והיא עוגן מרכזי ביצירת פנאי איכותי לילדי העיר. הציבור החרדי שובר שיאים בהיקפי השאלת הספרים. בעידן של הסחות דעת טכנולוגיות רבות, מדובר בתעודת כבוד עבורינו שהנוער החרדי מתמקד בזמן הפנאי שלו בקריאת ספרים. נמשיך לספק ולהרחיב את הפעילות למען חינוך ילדינו”.

מנהל מחלקת ספריות הרב דוד וינר: “פתיחת הספרייה בקרית יובל היא בבחינת דברי המדרש פתחו לי פתח כפתחו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם. בע”ה זאת רק התחלה. מאז שראש העיר משה ליאון נכנס לתפקידו הרחבנו משמעותית את פתיחת הספריות למגזר החרדי, וזאת במסגרת מדיניות עירוניות סדירה של מתן מענה לצרכים של הנוער החרדי בשכונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות