בעקבות הלחץ האמריקני: הממשלה חזרה בה מהצעדים נגד סוכנות AP

גלנט ללוחמים: "אין לאף אחד בעולם זכות לבקר את ישראל" • מפקד חיל האוויר על חיזבאללה: באם נידרש, תהיה התקפה בעלת היקפי אש אדירים • צה"ל ומג"ב פועלים בג'נין • שני לוחמים במילואים נפצעו קשה ברצועה • ביידן: "מה שישראל עושה בעזה הוא לא רצח עם" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ג אייר התשפ"ד / 21.05.2024 09:36
היום ה-228 למלחמה I עדכונים שוטפים:

בואו לטייל בירושלים מהמכשיר הסלולרי שלכם: כנסו כעת לחוויה

21:55 – בעקבות הלחץ האמריקני: הממשלה חזרה בה מהצעדים נגד AP

הממשלה חזרה בה הערב מהצעדים נגד AP: ראש הממשלה פנה לשר התקשורת קרעי והורה לו להחזיר את הציוד של סוכנות AP, “בעקבות הלחץ האמריקני ואי הגשת חוות דעת קונקרטית של שר הביטחון גלנט”.

במקביל, משרד הביטחון יבחן את הסוגיה הביטחונית של השידור ממיקומים רגישים.

שר התקשורת שלמה קרעי מסר לאחר התקפלות הממשלה: “משרד התקשורת פעל היום להחרמת ציוד שלמרות התראות חוזרות ונשנות העביר שידורים לאל-ג’זירה על מיקומי כוחותינו בצפון הרצועה תוך סיכונם בהתאם לחוות הדעת הבטחוניות ולהחלטת הממשלה. מאחר ומשרד הבטחון מבקש לבחון את עניין השידורים ממיקומים אלו בשדרות בנוגע לסיכון כוחותינו, הוריתי כעת לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP, עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד הבטחון”.

20:00 – גלנט ללוחמים: “אין לאף אחד בעולם זכות לבקר את ישראל”

שר הביטחון יואב גלנט, סייר בהר דב יחד עם מפקד חטיבה 188 אלוף-משנה אור וולוז’ינסקי. לאחר מכן שוחח גלנט עם לוחמי חטיבת גולני, בצל בקשת התובע בבית הדין בהאג להוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: “אין לאף אחד בעולם זכות מוסרית לבקר את מדינת ישראל ואת הדרך שבה אנחנו נוהגים. מי שתוקף את ראש הממשלה או את שר הביטחון – תוקף את חיילי צה”ל. אנחנו נלחמים במלחמה הכי צודקת שמדינת ישראל נלחמה אי פעם”.

שר הביטחון הדגיש כי על הלוחמים לשמר מוכנות גבוהה לכל התפתחות אפשרית בגזרה: “הלחימה בדרום נתנה לצה”ל הרבה מאוד ניסיון שמשרת אותנו למה שקורה בצפון. צריך כל הזמן להיות בכוננות, כל הזמן להיות בערנות”.

18:59 –  דיווח בלבנון: ישראל תקפה באמצעות כטב”ם בכפר יארין שבדרום המדינה

18:45 –  מפקד חיל האוויר על הלחימה מול חיזבאללה: באם נידרש, תהיה התקפה בעלת היקפי אש אדירים

האלוף תומר בר: “יותר משבעה חודשים שלוחמי מערך ההגנה האווירית מצויים בקרב הגנה רב זירתי מאתגר וחסר תקדים בהיקפו. ישראל היא מהמדינות הבודדות בעולם המחזיקות במערכי הגנה אווירית כל כך משוכללים ורבים, אותם מפעילים אנשים כל כך איכותיים.

“בצד הגנת הברזל, אנו פועלים התקפית ושוללים יכולות חיזבאללה, כתף אל כתף עם פיקוד הצפון. יחד, נדע גם להרחיב ולהעצים את ההתקפה באם נידרש. זו תהיה התקפה בעלת היקפי אש אדירים, שתסיר איומים ותאפשר את שינוי המציאות הביטחונית בצפון. התאמנו לכך. החיל ערוך לכך”.

18:15 – בלינקן: ההשוואה המבישה של האג בין חמאס לישראל – מסבכת את המאמצים להגיע לעסקת חטופים

17:32 –  בקעת הירדן: ירי לעבר כלי רכב אזרחי סמוך ליישוב בקעות

ירי בוצע לעבר כלי רכב אזרחי סמוך ליישוב בקעות בבקעת הירדן, לא היו נפגעים. כוחות רבים של צה”ל פתחו בסריקות

17:25 – נתניהו: עשיתי כל שביכולתי להחליש את חמאס, העברת הכסף הקטרי נועדה למנוע קטסטרופה

נתניהו בריאיון ל-NBC: “עשיתי כל שביכולתי להחליש את חמאס, הובלתי מבצעים נגדו אבל הם לא עקרו אותו לחלוטין – ואת זה אנחנו מנסים לעשות כעת כדי למנוע הישנות של 7 באוקטובר. הכסף (הקטרי) שהועבר, הועבר כדי למנוע קטסטרופה הומניטרית”

17:23 –  צה”ל על הירי לאשקלון וזיקים: שיגור אחד יורט, שיגור שני כשל ולא חצה לשטח ישראל

17:00 – כוחות צה”ל חיסלו עשרות מחבלי חמאס וג’יהאד איסלאמי ברפיח

במהלך פעילות של צוות הקרב החטיבתי של גבעתי ברפיח, כוח מגדוד צבר איתר שלושה מחבלים חמושים בעת שיצאו מפיר מנהרה, כך עדכן דובר צה”ל. הכוח עצר את המחבלים והם נלקחו להמשך חקירה. לאחר סריקות במבנה התגלו אמצעי לחימה רבים, בהם נשקי קלאצ’ניקוב, מטולי RPG ומחסניות. כמו כן, איתרו הכוחות פירי מנהרות וחיסלו ביממה האחרונה כ-20 מחבלים.

16:48 – אזעקות הופעלו באשקלון

אזעקות צבע אדום הופעלו באזור התעשייה הדרומי באשקלון וכן בזיקים. דוברות עיריית אשקלון עדכנה כי “רקטה אחת יורטה. ללא דיווחים חריגים”.

16:25 – משרד התקשורת עצר את שידורי AP משדרות והחרים את הציוד 

סוכנות הידיעות AP אמרה כי הרשויות הישראליות סגרו את השידור החי המצלמות החיות שלהם מעזה ותפסו את הציוד שלה במה שממשלת ישראל קבעה כ”שימוש פוגעני של ממשלת ישראל בחוק השידורים הזרים החדש של המדינה”.

14:29 – שני טילי נ”ט שוגרו לכיוון הר דב, שריפה פרצה במקום

שני טילי נ”ט שוגרו מלבנון לכיוון הר דב וגרמו לשריפה במקום. אין נפגעים ובתגובה צה”ל תקף את מקורות הירי.

09:30 –  כוחות צה”ל ממשיכים בלחימה ברחבי רצועת עזה; חוסלה חולייה שביצעה ירי

כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה בלב ג’באליא: לוחמי צוותי הקרב של חטיבת הצנחנים ושל חטיבה 460 ממשיכים לפעול במרחב וחיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל חוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר הכוחות.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ברפיח: כוחות חטיבת גבעתי זיהו מחבל שירה פצצות מרגמה לעבר הכוחות, לא היו נפגעים. הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את המחבל. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 חיסלו מספר מחבלים, בסגירות מעגל משותפות עם כוחות חיל האוויר וכן איתרו רקטות וציוד לחימה במרחב.

כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה: לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים נעה לעבר הכוחות, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים.

במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-70 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, אתרי ומחסני אמל”ח, משגרי טילים, עמדות תצפית, חוליות מחבלים, ותשתיות צבאיות נוספות.

09:10 – בניגוד לארצות הברית: צרפת החליטה שלא לגנות את החלטת התובע בהאג

דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ של צרפת: “צרפת תומכת בבית הדין הפלילי הבין-לאומי, בעצמאותו ובמאבק בפטור מעונש בכל מצב”.

09:05 – דיווח: משאיות הסיוע ההומניטרי שנכנסו לעזה דרך המזח האמריקני הצף – נבזזו

11 משאיות סיוע הומניטרי מתוך 16, שנכנסו לעזה דרך הנמל הצף של ארצות הברית – נבזזו בשבת על ידי פלסטינים, כשעשו את דרכן למחסן של האו”ם בדיר אל בלח

08:40 – תכננו לבצע פיגועים: ארבעה נערים במזרח ירושלים נעצרו

חוליית מפגעים המונה ארבעה נערים כבני 14 במזרח ירושלים, שתיכננו לבצע פיגועים באמצעות מטעני צינור – סוכלה על ידי המשטרה. הארבעה תכננו לפגוע ברכבי הסעות וכוחות הביטחון במזרח העיר. את המידע על הכנת המטענים הם צרכו באינטרנט.

8:40 – צה”ל חיסל את מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בארגון הטרור חיזבאללה

באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב צור שבלבנון, חיסל צה”ל את המחבל קאסם סקלאווי, מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בארגון הטרור. המחבל סקלאווי היה אחראי בתפקידו לתכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי. במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ”ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון.

8:15 – צה”ל: כוחות הביטחון החלו במבצע לסיכול טרור בג’נין. זוהו פגיעות בחמושים

מאות לוחמי צה”ל ומג”ב פתחו הבוקר במבצע במחנה הפליטים ג’נין נגד מחבלים ותשתיות טרור. כ-30 מחבלים חמושים נפצעו עד כה בחילופי אש עם הכוחות. לפי דיווחים פלסטיניים, חמישה מהם נהרגו.

6:00 – שני לוחמים נפצעו קשה ברצועת עזה

לוחם במילואים מגדוד רותם שבחטיבת גבעתי נפצע קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, חייל במילואים באגד לוגיסטי 8237, נפצע אף הוא קשה אתמול בקרב בדרום הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

2:30 – אזעקות בגליל המערבי

2:08 – דיווחים פלסטיניים: צה”ל תוקף בעיר עזה

0:45 – ביידן: “מה שישראל עושה בעזה הוא לא רצח עם”

נשיא ארה”ב ערך בפעם הראשונה אירוע קבלת פנים בבית הלבן לציון חודש המורשת היהודית, ובו נכחו בכירים יהודים במדינה. גם הוריו של החטוף הירש גולדברג פולין המוחזק בשבי חמאס נכחו באירוע. בנאומו חזר ביידן על מחויבותו לשחרור החטופים והביע התנגדות לצווי המעצר שביקש להוציא התובע בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג נגד ההנהגה הישראלית. על רקע צהלות הקהל, אמר הנשיא: “עומדים לצד ישראל במאמצים לחיסול סינוואר ושאר הקצבים מחמאס”.

00:01 – חיל האוויר יירט כטב”ם מסוריה, חיל הים יירט שני כטב”מים באזור אילת

מטוסי קרב יירטו מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל ממרחב סוריה, המטרה לא חצתה לעבר שטח הארץ.

בנוסף, בשיתוף פעולה של חיל הים וחיל האוויר, ספינת טילים מסוג “סער 4.5” ומטוסי קרב יירטו לפני זמן קצר שתי מטרות אוויריות שהיו בדרכן לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרות לא חצו לעבר שטח ישראל ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות.

בתוך כך, המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו שתקפו את אילת באמצעות שני כטב”מים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות