נתניהו לתובע: באיזו חוצפה אתה משווה בין מפלצות חמאס לצה”ל?

ראש הממשלה על דרישת התובע: "הניסיון לכבול את ידינו ייכשל" • הנשיא ביידן: "הבקשה שערורייתית, נוסיף לעמוד לצד ישראל" • בלינקן: "זה מביש" • ראש ממשלת צ'כיה: "מחריד ובלתי מתקבל על הדעת" • הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם: "מרגיש ששיקרו לי. התובע חאן שיכור מאגו"
אריה ריבקינד
י"ב אייר התשפ"ד / 20.05.2024 20:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) להחלטת התובע בבית הדין הפלילי בהאג להוציא צווי מעצר נגדו ונגד השר יואב גלנט – וגם לראשי חמאס.

נתניהו פתח: “הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון – הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. הוא מכוון נגד חיילי צה”ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי החמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר”.

נתניהו פנה לתובע בהאג: “באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות החמאס לחיילי צה”ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם?! באיזו חוצפה אתה משווה בין החמאס שרצח, שרף, ביתר, ערף, אנס וחטף את אחינו ואחיותינו, לבין חיילי צה”ל שנלחמים מלחמה צודקת שאין כמוה במוסריות שאין דומה לה”.

הוא הוסיף: “כראש ממשלת ישראל, אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של החמאס. זהו עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג. איזו בושה.

“אזרחי ישראל, אני מבטיח לכם דבר אחד – הניסיון לכבול את ידינו ייכשל. לפני 80 שנה, העם היהודי היה חסר מגן מול אויבינו – אבל לא עוד. אני חוזר על מה שאמרתי בערב יום השואה ב׳יד ושם׳ בירושלים: ‘כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב ששום לחץ ושום החלטה בשום פורום בינלאומי לא ימנעו מאיתנו להכות במי שמבקשים להשמיד אותנו’. נמוטט את שלטון הרשע של החמאס ונשיג את הניצחון המוחלט. מול השקרים בהאג אני אומר: נצח ישראל לא ישקר!”.

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן תקף את התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כארים חאן, וטען כי החלטתו לבקש צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט היא “שערורייה”.

לדבריו, “לא משנה מה התובע מנסה לרמוז, אין שום שוויון בין ישראל לחמאס. תמיד נעמוד לצד ישראל נגד איומים על ביטחונה”.

גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן פרסם התייחסות ראשונה וחריפה נגד חאן: “ארה”ב דוחה מכל וכל את הודעת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) על הבקשה למעצר בכירים ישראלים בצירוף צווים למחבלי חמאס.

“אנו דוחים את ההשוואה שערך התובע בין ישראל לחמאס, זה מביש. חמאס הוא ארגון טרור אכזרי שביצע את הטבח הקשה ביותר ביהודים מאז השואה ועדיין מחזיק עשרות חפים מפשע, כולל אמריקנים”.

“יתרה מכך”, הוסיף בלינקן, “לארצות הברית היה ברור כבר הרבה לפני הסכסוך הנוכחי שאין לבית הדין סמכות שיפוט בעניין זה. בית הדין הוקם כבית משפט בעל סמכות שיפוט מוגבלת. מגבלות אלו נטועות בעקרונות של ‘השלמה’, אשר לא נראה כי יושמו כאן על רקע החיפזון של התובע לבקש צווי מעצר אלה במקום לאפשר למערכת המשפט הישראלית הזדמנות מלאה לחקור את המקרים. במצבים אחרים, התובע עבד עם מדינות כדי לאפשר להן זמן לחקור. ישראל לא קיבלה את אותה הזדמנות למרות שהיא מנהלת חקירות נמשכות של ההאשמות נגד אנשיה.

“למעשה, התובע עצמו היה אמור לבקר בישראל כבר בשבוע הבא כדי לדון בחקירה ולשמוע מממשלת ישראל. צוות התביעה היה אמור לנחות היום בישראל כדי לתאם את הביקור. אבל, ישראל קיבלה הודעה שהצוות לא עלה על הטיסה בערך באותו זמן שבו הכריז התובע בטלוויזיה על האישומים. נסיבות אלו ואחרות מעמידות בספק את הלגיטימיות והאמינות של חקירה זו.

“ביסודו של דבר, החלטה זו לא עוזרת, ועלולה לסכן, את המאמצים המתמשכים להגיע להסכם הפסקת אש שיוציא בני ערובה מהשבי ויגדיל את הסיוע ההומניטרי. אלה היעדים שארצות הברית ממשיכה לשאוף אליהם ללא הפסקה”.

ממשלת בריטניה הודיעה כי היא סוברת שלבית הדין אין סמכות שיפוט בתיק הזה, והוסיפה: “אנחנו לא מאמינים שהוצאת צווים תעזור לשחרר את בני הערובה, להכניס סיוע או להביא להפסקת אש בת קיימא”.

קנצלר אוסטריה קרל נהאמר הגיב: “אנחנו מכבדים באופן מלא את העצמאות של ה-ICC, אולם לא ברורה העובדה שמנהיג ארגון הטרור חמאס שמטרתו המוצהרת היא הכחדת מדינת ישראל מוזכר במקביל לנציגים שנבחרים בישראל שהיא מדינה דמוקרטית”.

ראש ממשלת צ’כיה פטר פיאלה: “בקשת התובע מזעזעת ובלתי קבילה. עלינו לזכור מי פתח במלחמה ומי אחראי לה. אסור לשכוח שחמאס הוא זה שתקף את ישראל באוקטובר ורצח, פצע וחטף אלפי חפים מפשע. מתקפת הטרור הזו היא שהובילה למלחמה הנוכחית בעזה ולסבל של אזרחים בעזה, בישראל ובלבנון”.

הסנאטור האמריקני לינדזי גרהאם: “ההחלטה המקוממת הזו היא סטירת לחי למערכת המשפט העצמאית בישראל, שידועה בעצמאותה. אסור לנו לשכוח כאומה את בית הדין הפלילי הבין-לאומי שאיים לפעול נגד הכוחות האמריקנים באפגניסטן. אנחנו לא חברים.

“במקום שה-ICC ימלא אחר התייעצויות מתוכננות עם ישראל, הם הכריזו על צווים. אני מרגיש ששיקרו לי ושיקרו לעמיתים שלי. התובע חאן שיכור מאגו. הוא גרם נזק רב לתהליך השלום וליכולת למצוא דרך להתקדם קדימה. תובעים שקרנים אף פעם לא מביאים לתוצאות צודקות”.

בתוך כך, רוב עצום בכנסת של  106 חברי כנסת, קואליציה ואופוזיציה, חתמו על הצהרה כנגד הצהרת התובע בהאג בעניין צווי המעצר.

נוסח ההצהרה:

״מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה צודקת נגד ארגון טרור נפשע.

צה״ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם.

חיילינו הגיבורים נלחמים בעוז ובמוסריות שאין שנייה לה, בהתאם לדין הבינלאומי, כפי שאף צבא אחר לא עשה מעולם.

ההשוואה השערורייתית של התובע בהאג בין מנהיגי ישראל לבין ראשי ארגון הטרור חמאס היא פשע היסטורי בל יימחה וביטוי מובהק של אנטישמיות.

אנחנו דוחים זאת בשאט נפש.

80 שנה אחרי השואה, אף אחד לא יכבול את ידיה של מדינת היהודים להגן על עצמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות