לוחמת שסירבה להתעמת עם חוסמי “סיוע” לסינוואר – תיכנס לכלא

הלוחמת, חיילת מצטיינת, לא מילאה אחר הוראות המ"פ באירוע ליד מעלה מכמש, ונידונה ל-20 ימי מחבוש, בגין סירוב פקודה • תנועת צו 9: וכל זה כדי לפנק מחבלי נוחב'ה בעזה
חרדים 10
י"ב אייר התשפ"ד / 20.05.2024 19:32

לוחמת מצטיינת ביחידת חילוץ והצלה נידונה ל-20 ימי מחבוש, לאחר שסירבה לפנות מוחים שעיכבו משאיות – שחשדו כי הן נושאות סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

לפי דיווח היום (שנהי) של כרמלה מנשה ברשת ב’, באירוע – שהתרחש בשבוע שעבר באזור מעלה מכמש – התקבצו כמה מוחים שעצרו משאית וסגרו את התנועה בחשד שמדובר במשאית סיוע שעושה את דרכה לרצועת עזה.

מפקד הפלוגה הורה לחיילים לפנות את המתפרעים מהכביש, גם אם הדבר כרוך בפינוי בכוח, ונתקל בסירוב מצד הלוחמת וכן מצד לוחמת נוספת.

בתום האירוע הודיעו להן המפקד כי מדובר בסירוב פקודה ולכן צפויות לכך השלכות, שכללו את העברת המקרה למפקד הגדוד. הלוחמת נידונה לבסוף למאסר, והגישה ערעור.

אם החיילת שיתפה בריאיון עם אסתי פרז את תחושותיה. “הבת שלי הפעילה בכל האירוע שיקול דעת, ופעלה לשמר את צירי התנועה בסיטואציה. זה התפקיד שלה – לשמר תנועה גם לכלי רכב וגם לאנשים. הנקודה שהביאה לידי השפיטה היא החיכוך הפיזי עם אזרחים. בנקודה זו היא החליטה לפעול אחרת”.

היא מחתה על חומרת העונש שקיבלה בתה. “העניין זה המידתיות, וגם הפרשנות של המ”פ שזה על רקע אידיאולוגי. היא אמרה לו בפירוש שזה לא אידיאולוגי. היא לא פועלת על פי הדברים כאלה. פה אפשר לתחקר. גם בדרגים כאלה טעויות נעשות. בשיח הזה מטרתנו להציף את הדבר הזה”.

תגובת צה”ל: “לוחמת במילואים סירבה לבצע משימה לשמירה על הסדר במרחב שהוגדר כשטח צבאי סגור ובעקבות כך הועמדה לדין משמעתי בהתאם. הלוחמת הורשעה בעבירה של סירוב פקודה. מדובר באירוע שלא עולה בקנה אחד עם המצופה מלוחמי צה”ל בזמן מילוי משימתם”.

בתנועת צו 9 שהובילה בחודשים האחרונים את חסימת הסיוע הגיבו לאירוע החריג: “ממשלת ישראל הלכה לאיבוד. המכונה המשומנת חסרת התקדים להכנסת סיוע ליחיא סינואר שהפכה את הארץ כולה למחוררת ממשאיות אספקה לחמאס, ממשיכה בדרכה האיומה. מותר לעשות הכל, כולל להכניס חיילת מצטיינת למחבוש, וכל זה כדי לפנק מחבלי נוחב’ה”.

בתנועת צו 9 מגנים מתחילת הדרך, כל פגיעה מכל סוג שהוא, ומכל כיוון, בחיילי צה”ל הגיבורים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות