בתום מאבק: נהג אוטובוס יפצה בחור ישיבה אותו תקף באלימות

נהג תחבורה ציבורית בן מיעוטים, שתקף בחור ישיבה שביקש לעלות על האוטובוס שלו - יפצה את הנוסע כספית • עו"ד מנשה יאדוו: "אין ספק שהמאבק הזה מייצר הרתעה כלפי נהגים"
יוני גרין
י"ב אייר התשפ"ד / 20.05.2024 15:02

בית המשפט השלום בירושלים הורה לאחרונה כי נהג אוטובוס בקו ‘אגד’ יפצה בן ישיבה אותו תקף בעת  תפקידו כנהג.

על פי החלטת בית המשפט, הנהג –  בן מיעוטים, יפצה את בחור הישיבה בסכום של 8,300 שקלים על הפגיעה בו וכן על עוגמת הנפש שנגרמה לו.

בחוננו מציינים כי לא מדובר במקרה ייחדי, וכי הארגון מטפל בתיקים נוספים שבהם נהגים בני מיעוטים פוגעים בנוסעים יהודים ללא הצדקה ומתוך איבה.

המקרה אירע לפני כארבע שנים בשכונת רוממה בירושלים.

תלמידי הישיבה עמד בתחנה, כאשר איתו עמד אדם נוסף אותו לא הכיר. כאשר עצר האוטובוס בתחנה, עלה התובע, בו בזמן שהאדם השני שהיה בתחנה החל לדפוק על האוטובוס. כששמע זאת הנהג, הוא יצא מהאוטובוס והחל לרדוף אחרי אותו אדם שדפק על האוטובוס. משחזר לאוטובוס דרש הנהג מהנוסע לרדת גם הוא מהאוטובוס, למרות שהבהיר לו שאין לו היכרות עם את אותו אדם.

לאחר שסירב הנוסע לרדת, קם הנהג ממקומו והחל לדחוף אותו תוך מתן אגרוף והטחת קללות נמרצות בנוסע.

בעקבות המקרה, הגיש הנוסע תלונה למשטרה באמצעות  חוננו. עם זאת, למרות האלימות הלא מוצדקת כלפי הנוסע, הודיעה המשטרה לאחר תקופה כי התיק כנגד הנהג נסגר.

בעקבות סגירת התיק הגישו בחוננו ערעור לפרקליטות שהורתה למשטרה לפתוח מחדש את התיק כנגד הנהג התוקף. נציין, כי כחלק מהמאבק המשפטי שניהל הארגון, קיבלו עורכי דינו את חומרי החקירה, שם התברר כי הנהג כבר נחקר בעבר על אירוע בו ירק על נוסע קשיש שעלה לאוטובוס.

בתום חקירה נוספת, הגישו במשטרה כתב אישום כנגד הנהג, מה שאילץ את הנהג להודות באשמה בפני יחידת התביעות של המשטרה, וכן הושת עליו עונש.

כמו כן, בעקבות כך הוא גם פוטר בעבודתו מחברת אגד, בה עבד בעת שאירע המקרה.

לאור זאת הגיש הנוסע באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו תביעת פיצויים לבית המשפט, מה שכאמור הסתיים גם בפיצוי כספי שאותו חויב הנהג לשלם.

עו”ד מנשה יאדו, שייצג את הנוסע שהותקף, אמר בעקבות החלטת בית המשפט: “אני שמח שמאמצים של ארגון חוננו, שנמשכו כארבע שנים, הביאו להעמדה לדין של התוקף, למציאתו אשם, וכן להבאת פיטוריו מאגד וחיובו בתשלום פיצויים. אין ספק שהמאבק הזה מייצר הרתעה כלפי נהגים, ומאלץ אותם לנהוג בכבוד כלפי הנוסעים והציבור הרחב שאותו הם משרתים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות