התובע בהאג דורש צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט, סינוואר ודף

בהודעה רשמית טוען התובע בבית הדין הפלילי בהאג כי נאספו ראיות שסינוואר, דף והנייה אחראים לפשעים נגד האנושות • התובע מבקש להנפיק צו גם נגד גלנט • הבקשה תידון אצל 3 שופטים - ואז יוחלט על הצעדים הבאים • גורמים בישראל: "החלטת התובע ביזיונית, חצופה וצבועה"
חרדים 10
י"ב אייר התשפ"ד / 20.05.2024 14:35

כרים חאן, התובע בבית הדין הפלילי בהאג, מבקש משופטי בית המשפט להוציא צווי מעצר נגד בנימין נתניהו, יואב גלנט, יחיא סינוואר,  איסמעיל הנייה ומוחמד דף בגין ביצועי פשעי מלחמה ב-7 באוקטובר ובמלחמה ברצועת עזה.

כך הצהיר היום לראשונה (שני) בריאיון לרשת CNN האמריקנית.

יצוין, כי לא הוצאו צווים, אלא התובע מבקש מבית המשפט לדון בנושא.

גורמים בישראל הגיבו: “החלטת התובע ביזיונית, חצופה וצבועה”.

הפרשם עמית סגל ציטט גורמים ישראליים בכירים שאמרו: “ההחלטה החצופה של התובע לא תשפיע על המלחמה”. על פי ההערכה בישראל, ארה”ב בחריפות רבה נגד בית הדין.

הישראלים שהתובע הראשי מבקש להנפיק להם צווים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט

ההאשמות שמיוחסות לנתניהו וגלנט: הרעבת אזרחים כשיטת לחימה. גרימת סבל במזיד או פגיעה חמורה בגוף או בבריאות. הרג מכוון או רצח. רצח והשמדה. התקפות נגד אוכלוסייה אזרחית. מעשים לא אנושיים אחרים המוגדרים כפשעים נגד האנושות.

בכירי חמאס שהתובע הראשי מבקש להנפיק להם צווים: יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה; איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס; מוחמד דף.

ההאשמות שמיוחסות לבכירי חמאס: השמדה כפשע נגד האנושות; רצח כפשע נגד האנושות; לקיחת בני ערובה כפשע מלחמה; אונס ומעשי אלימות מינית אחרים; פשעי מלחמה בהקשר של שבי; עינויים כפשע נגד האנושות; מעשים לא אנושיים אחרים כפשע נגד האנושות; יחס אכזרי כפשע מלחמה בהקשר של שבי; זעם על הכבוד האישי כפשע מלחמה, בהקשר של שבי.

התהליך הצפוי: התובע מבקש להוציא צו ושלושה שופטים ידונו בבקשה.

המשמעות: יותר מ-120 מדינות חברות בבית הדין, לרבות כמעט כל מדינות אירופה, והן יהיו חייבות לציית לו. המשמעות היא הגבלה חסרת תקדים של היכולת של נתניהו לנוע בעולם ולהגיע לביקורים מדיניים.

גורם מדיני הגיב ואמר כי ההחלטה של התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי בהאג לפעול להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט היא “צביעות וביזיון בקנה מידה בינלאומי”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג תקף את החלטת התובע בהאג: “כל ניסיון לייצר הקבלה בין מחבלים מתועבים והממשלה הישראלית הדמוקרטית הוא שערורייתי ואסור לקבל אותו. ההצהרה של התובע מראה עד כמה מערכת המשפט הבין-לאומית בסכנה קריסה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה”מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי היתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת”.

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב להחלטת התובע הראשי בהאג: “מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר, לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה. מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי. ולמדינת ישראל מערכת משפט עצמאית וחזקה.

“הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם – היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה ויכולתה להגן על אזרחיה. קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה”.

יו”ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ‘: “כזה מופע של צביעות ושנאת יהודים כמו של בית הדין בהאג לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית. גם הנאצים דיברו בשם ה’מוסר’, גם אז לא היה שם כלום מלבד אנטישמיות טובה וישנה כמו שחווינו בכל הדורות. שונאי ישראל באים והולכים, נצח ישראל לא ישקר.

“צווי המעצר הללו יהיו המסמר האחרון בפירוקו של בית הדין הפוליטי והאנטישמי הזה. ידידי ישראל והמדינות הנאורות באמת לא יוכלו לאפשר את המשך קיומו ותפקודו. כך גם ביחס לרשות הפלסטינית שעומדת מאחורי ההליכים בבית הדין. הגיע הזמן להביא להפלתה ולעצירת הנזקים שהיא גורמת למדינת ישראל בעולם.

“אני מבקש לחזק את ידיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון. צווי המעצר שלהם הם צווי המעצר של כולנו. ישראל תמשיך להגן על עצמה ולמגר את אויביה וההיסטוריה תשפוט את מי שהתייצב לצד הנאצים של חמאס ונגד האור והטוב של מדינת ישראל. עם ישראל חי”.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, תקף: “החלטת התובע בבית הדין הפלילי בהאג היא חרפה מוסרית מהגדולות בהיסטוריה האנושית. ההחלטה שתכליתה ניסיון למנוע ממדינת ישראל את זכות ההגנה העצמית, וההשוואה הנואלת בין מנהיגי ישראל לבין רבי המרצחים העומדים בראש החמאס, הן ביטוי מובהק לאנטישמיות מודרנית ולשנאת יהודים באשר הם”.

חבר הכנסת דני דנון הגיב לפרסום ברשתות החברתיות: “בית דין ששם באותה קטגוריה ראש ממשלה ושר ביטחון של מדינה דמוקרטית, יחד עם ראשי ארגון טרור שיזמו מתקפת טרור בה נשחטו, נטבחו ונאנסו אלפי אזרחים, לא יכול להיקרא בית דין. זהו תיאטרון בובות שרוקד לפי הוראות של מחבלים. מצפה מדמוקרטיות אמיתיות לגנות את ההחלטה האנטישמית הזו”.

בשבועות האחרונים הפעילה ישראל לחץ דיפלומטי רב בסיוע סנאטורים וחברי קונגרס אמריקנים כדי למנוע הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים. האמריקנים אף תיכננו לנקוט בצעדים נגד בית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג – אם יוציא צווי מעצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות