אישום נגד הקשיש הירושלמי: מעשים חמורים ב-6 נכדות

אישום נגד תושב ירושלים, בשנות ה-80 לחייו, שביצע מעשים חמורים במיוחד בנכדותיו כשהיו קטינות • החשוד הועסק בהסעת ילדים למוסדות חינוך • בחקירה נחשף: כדי למנוע תלונות שילם מאות אלפי ש"ח כ"דמי שתיקה" • החוקר: "התגברנו על המורכבות הכרוכה בחלוף הזמן וקשר השתיקה"
חיים טוויל
י"ב אייר התשפ"ד / 20.05.2024 10:14

התעלל בנכדותיו כשהיו קטנות: חוקרי המשטרה השלימו את חקירתו של חרדי, תושב ירושלים בשנות ה-80 לחייו, שעל פי החשד ביצע מעשים חמורים במיוחד בנכדותיו בעת שהיו קטינות – אחת מהן בת 4 בלבד בעת הפגיעה.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

לאחר שמעצרו הוארך מעת לעת, היום (שני) צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין מעשיו.

מעצרו של הסבא הקשיש בוצע, לאחר שחוקרי היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון בירושלים, החלו בחקירה סמויה, לאחר שבחודש שעבר הוגשו תלונות נגדו בחשד לעבירות של מעשים חמורים שבוצעו לפני מספר שנים בנכדותיו, בהיותן קטינות בנות 4-12.

במהלך פעולות החקירה, עוד לפני מעצרו, נאספו על ידי חוקרי יל”פ ציון עדויות רבות המחזקות את החשדות כלפיו, בגין עבירות של מעשים חמורים באדם חסר ישע על ידי אחראי עליו.

באסרו חג פסח, בשעות הבוקר, עצרו בלשי המשטרה את החשוד בהתאם לצו בית משפט, והוא הועבר לחקירה. למחרת היום הוא הובא בפני בית המשפט להארכת מעצרו. במהלך דיון זה אסר בימ”ש את פרסום זהותו.

במסגרת החקירה שהתנהלה במשטרה בשבועות האחרונים, נחקרו מספר בני משפחתו הקרובה, בחשד כי היו מודעים למעשיו – ולא דיווחו על כך.

על פי ממצאי החקירה ועדויות רבות שנאספו, פגע הקשיש בשש מנכדותיו לפני מספר שנים.

כלפי אחת מהן, המעשים נעשו בהיותה כבת 4 שנים בלבד, וכלפי כל אחת מהן מדובר במספר מקרים שהתרחשו לאורך זמן.

עוד עלה במהלך החקירה, כי במרוצת השנים שחלפו, וכפי הנראה במטרה למנוע תלונות כלפיו, שילם החשוד מאות אלפי ש”ח כמעין “דמי שתיקה”.

בנוסף עלה כי החשוד הועסק בהסעתם של ילדים למוסדות חינוך.

לאחר שהושלמה מלאכת החקירה במשטרה, וגובשה תשתית ראייתית כלפיו, בימים האחרונים הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום היום על ידי הפרקליטות, ומעצרו הוארך שוב עד לתאריך 20.5.24.

מפקד היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון, רפ”ק משה לויטן, סיפר: “מיד עם קבלת התלונות במשטרה בחודש שעבר, נחשפנו למסכת עבירות חמורות ומתמשכות של סב בנכדותיו, מעשים שהתרחשו לפני לא מעט שנים.

“ביצענו את פעולות החקירה ברגישות המתבקשת, תוך התגברות על המורכבות הכרוכה בחלוף הזמן, וקשר השתיקה בתא המשפחתי שאמור להיות הכי מוגן שיש עבור אותן נשים שהיו ילדות.

“על אף הזמן הרב יחסית שחלף בין המעשים לתלונה שקיבלנו, נאספו די ראיות ועדויות מקורבנותיו ומסביבתו שחיזקו את חומרת החשדות נגדו לעבירות, שבהן גם מעשי אונס. כאבא לילדים קטנים, במהלך החקירה לא יכולתי להישאר אדיש לחומרת המעשים של החשוד, לגילאים הקטנים של הילדות באותה העת, ולפגיעה הקשה שחוו במקום שהיה אמור להיות הכי מוגן עבורן עם סבא שלהן.

“למרות דמי השתיקה והעובדה שהסיפור נשאר בתוך המשפחה במשך שנים רבות, הצלחנו לחשוף את המעשים המזוויעים, ולעשות כל שביכולתנו בכדי למצות את הדין עם החשוד שביצע אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות