נמנעה הצתת רכבים: עימותים בין מפגינים לשוטרים בדרך לירושלים

ארגוני המחאה פתחו ב'יום שיבוש' בקריאה לבחירות: שוטר נחבל, מפגינים נעצרו • לפי המשטרה, מפגינים תכננו לחסום את כביש 1 עם שלושה רכבים מושבתים - ולהבעירם באש • בערב: מחאה מול הכנסת
חיים טוויל
י"ב אייר התשפ"ד / 20.05.2024 09:48

‘מחאת קפלן’ מובילה הבוקר (שני) שיירת מחאה לירושלים לקראת ההפגנה הצפויה להתקיים אחר הצהריים (שני) במשכן הכנסת – בשעת פתיחת כנס הקיץ.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

פעילי ‘אחים לנשק’ הפגינו ליד שער הגיא בדרך לירושלים.

חלקם החזיקו תמונות של חטופים והדליקו אבוקות. הם חסמו את כביש 1 וקראו קריאות בדרישה לגייס את בני הישיבות.

המפגינים התעמתו עם המשטרה שעצרה שמונה מאנשי הארגון – ביניהם ארבעה ממוביליו: סא”ל במיל’ רון שרף, איתן הרצל, סא”ל במיל’ אורן שביל וסא”ל במיל’ דרור ארז.

לפי הודעת המשטרה, הבוקר – בסביבות השעה 06:30 – נצפו מספר אנשים בסמוך למתקן מקורות בכביש מספר 1 לכיוון מזרח, בין מחלף שער הגיא למחלף שורש) לאחר שהתכוונו על פי החשד לחסום את כביש מספר 1 עם שלושה רכבים מושבתים, כשחבלים קשורים לחלקם הקדמי – ולהבעירם באש.

בלשי משטרה שהגיעו למקום איתרו בתוך הרכבים ובסמוך אליהם מערומי קרשים, ג’ריקנים של דלק, צמיגים, כפפות וסמרטוטים. במקום היו 12 אנשים שאליהם הצטרפו עוד עשרות.

לפי החשד של המשטרה, התכוונו מספר פורעי חוק להעלות את הרכבים עם חבלים אל כביש מספר 1 בשעת עומס, במטרה לחסום אותו ולהבעיר את הרכבים באש.

צילום: דוברות המשטרה

בלשי המשטרה עיכבו/עצרו לחקירה 8 מעורבים שונים. חלק מהחשודים התנגדו למעצרם ולא נשמעו להוראות השוטרים, ניסו להתעמת עם השוטרים ולהעלות את הרכבים בכוח לכביש מספר 1 – ללא הצלחה.

בעקבות כך אחד מהשוטרים נחבל קלות בפניו והשוטרים מנעו בגופם את חסימת הציר, הצתת הרכבים באמצעות חומר דליק וסיכון משתמשי הדרך.

כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום, והחשודים הועברו לחקירה במשטרה.

עוד נמסר מהמשטרה, כי השוטרים פעלו באזור, כשעשרות מוחים חסמו נתיב בכביש מספר 1 והשליכו רימון עשן בניגוד לחוק, ובכך שיבשו את שדה הראייה של הנהגים בכביש וסיכנו אותם. באזור נוצרו עומסי תנועה.

4 מפרי סדר נוספים הועברו לחקירה במשטרה והמשטרה הדפה את המתפרעים לאחור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות