איראן אישרה: הנשיא ראיסי ושר החוץ מתו בהתרסקות

נשיא איראן ושר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן נהרגו בהתרסקות המסוק • מפקד חיל האוויר האיראני: חלק מהגופות נשרפו ולא ניתן לזהותם
נתן פרל
י"ב אייר התשפ"ד / 20.05.2024 08:10

נשיא איראן איברהים ראיסי ושר החוץ, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, נהרגו בהתרסקות מסוק. כך אישרו הבוקר (שני) שלטונות איראן רשמית.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

לאחר כ-14 שעות של חיפושים, צוותי חילוץ הגיעו לפנות בוקר אל המקום שבו התרסק המסוק אתמול.

גורם איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המסוק של הנשיא נשרף לחלוטין וכי לא נמצאו סימני חיים בזירת ההתרסקות.

גורם ישראלי רשמי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל לא הייתה מעורבת בהתרסקות המסוק של נשיא איראן.

 

בהתרסקות נהרגו גם מאלכ רחמתי מושל מחוז מזרח אזרבייג’אן, מוחמד עלי אל האשם אימאם במחוז תבריז, שומרי הראש וצוות הטיסה.

לפני כן ציין גורם בצבא האיראני כי התקבל אות מטלפון של אחד מאנשי הצוות של ראיסי. בהמשך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו כי מזלט של טורקיה זיהה מקור חום, שעל פי החשד הוא חלק של המסוק ההרוס שבו היה הנשיא האיראני.

באזור ההתרסקות שרר ערפל כבד שהקשה על הצוותים הפועלים בשטח.

מאז שנודע על ההתרסקות ועד להודעה הרשמית על מותם של ראיסי ועבדוללהיאן קרא המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי לאיראנים להתפלל לשלומו של ראיסי. בעמוד האינסטגרם הרשמי של הנשיא פורסמה תמונתו בתוספת הכיתוב: “תתפללו”.

מחקירה ראשונית עולה, כי המסוק מדגם MI 171 המיוצר ברוסיה שבו היו ראיסי ועבדוללהיאן היה חלק מפמליה של שלושה מסוקים. אולם, בעוד השניים האחרים הגיעו ליעדם, מסוקם של השניים נעלם באיזור מיוער בדרך למחוז מזרח אזרבייג’ן שבצפון-מערב איראן.

ראיסי ביקר באזור לכבוד חנוכת סכר יחד עם הנשיא האזרי אילהאם אלייב.

המטוס התרסק בדרכו חזרה.

ראיסי, בן 63, שכונה “התליין מטהרן”, נחשב קיצוני מאוד. הוא מואשם כי תחת ידיו הוצאו להורג אלפים ממתנגדי המשטר. הוא נחשב לבן טיפוחיו של המנהיג העליון חמינאי בן ה-85 שראה בו מועמד להחליפו.

עתה, מהרגע ההכרזה על מותו של ראיסי, ייערכו בחירות מיוחדות לנשיאות בתוך 50 ימים. מי שיכהן כנשיא בפועל אחרי ראיסי הוא סגן הנשיא מוחמד מוח’בר – דבר התלוי באישור הסופי של המנהיג העליון חמינאי.

לפי דיווחים, בטהרן ישנו חשש כי ייתכנו הפגנות ברחבי איראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות