השתגעו? עם הכשרה של שבוע: חיילות מונו לסוהרות של הנוח’בה

חלק מהמילואמניקיות שזומנו הן בעלות הכשרה בסיסית בלבד בשימוש בנשק, לא עשו מילואים משך שנים ארוכות או בכלל - ומעולם לא עסקו בכליאה • צה"ל: זה הצורך המבצעי של מדינת ישראל
חרדים 10
י"ב אייר התשפ"ד / 20.05.2024 00:44

עשרות נשים ששירתו בעבר בחיל החינוך ובמערך ‘מגל שאחראי על הטירונות הכלל צה”לית, זומנו בימים האחרונים לשירות מילואים בצו חירום – צו 8, כדי לשרת כסוהרות במתקנים צבאיים שבהם מוחזקים מחבלי הנוח’בה של חמאס.

לפי הדיווח של טליה בוקסבאום ואיתי בלומנט ב’כאן חדשות’, חלק מהמילואמניקיות שזומנו הן בעלות הכשרה בסיסית בלבד בשימוש בנשק, לא עשו מילואים משך שנים ארוכות או בכלל – ומעולם לא עסקו בכליאה.

בצו הזימון שנשלח אליהן נכתב כי עליהן להגיע למפגש לקראת “שירות משמעותי”, ורק כשהגיעו לבקו”ם נודע להן שהתפקיד אליו זומנו הוא שמירה על מחבלים.

במפגש נאמר שהן יעברו הכשרה במשך שבוע, ואחריה הן יוצבו למשך חודש במתקנים שבהם מוחזקים המחבלים – מהם הם נלקחים לחקירות שב”כ.

תגובת דובר צה”ל:

“האחריות הלאומית לכליאת עצורים ביטחוניים לאחר החקירה היא של שירות בתי הסוהר. לאור ההיקף הרב של עצורי אויב ומחסור במקומות הכליאה בשב”ס, בוצעו תהליכי ארגון ובניין כוח כדי לתמוך את הצורך המבצעי של מדינת ישראל.

“בימים אלה נעשה תהליך של בחינת כוח האדם עבור המשימה על בסיס נשים וגברים כאחד בהכשרת רובאי 03, מתוך מאגרי כוח אדם מטכ”ליים לשעת חירום. מאגרים אלה משמשים להקמת מסגרות מילואים ומיצוי פוטנציאל המשרתים למשימותיו המגוונות של צה”ל, בעיקר בשעת חירום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות