נתניהו הטיח בצוות: אתם לא יודעים לנהל מו”מ • הציטוטים מהקבינט

צוות המו"מ הציג לקבינט המלחמה יוזמות להנעתו מחדש - אלא שאלו נדחו על ידי ראש הממשלה • גנץ תקף את נתניהו: "אתה כל פעם נוזף בהם ואומר ש'ככה לא מנהלים מו״מ', אז תתכבד למצוא צוות חדש שיהיה לרוחך" • נתניהו: "אני לא מוכן לשום הצעה שתוביל להפסקת המלחמה"
חרדים 10
י"א אייר התשפ"ד / 19.05.2024 20:30

עימות קשה התקיים אמש בקבינט המלחמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי המחנה הממלכתי על המשא ומתן לשחרור החטופים.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

לפי דיווח הערב (ראשון) ב’כאן חדשות’,  מקורות סיפרו כי צוות המשא ומתן הציג לקבינט המלחמה כמה תוכניות ויוזמות להנעתו מחדש – אלא שאלו נדחו על ידי ראש הממשלה.

נתניהו סבר שהתוכניות שהציג הצוות יובילו בהכרח לסיום המלחמה, והטיח בצוות: “אתם לא יודעים לנהל משא ומתן. כל התוכניות האלו יביאו לסיום המלחמה. ניסינו והלכנו כברת דרך. חמאס דחה הכול”.

בחדשות 13 דווח, כי ‏נתניהו מתח ביקורת חריפה על התנהלות צוות המשא ומתן, וכי לדברי כמה מקורות נתניהו נזף באלוף ניצן אלון וראש המוסד דדי ברנע על ההצעות שהוצגו בפניו לקידום מתווה חדש למשא ומתן.

‏נתניהו אמר להם: “ככה לא מנהלים מו״מ – תגיעו עם הצעה קונקרטית”.

‏בתגובה על הנזיפה הזו – תקף השר גנץ את נתניהו: “אתה כל פעם נוזף בהם ואומר ש’ככה לא מנהלים מו״מ’, אז תתכבד למצוא צוות חדש שיהיה לרוחך. בינתיים החטופים הולכים ומתים”.

נתניהו השיב: “אני לא מוכן לשום הצעה שתוביל להפסקת המלחמה. אותי זה לא עובר”.

לפי ‘כאן חדשות’, אחרי הדברים האלה התפתח ויכוח סוער בין חלק מהמשתתפים. שר בקבינט המלחמה טען: “אחרי הדיון אתמול התחדדה ההבנה שנתניהו לא רוצה עסקה. הדבר היחיד שיכול לגרום לו לשנות את דעתו הוא לחץ של כולם בקבינט שיכופף אותו”.

אנשים שהיו בדיון העידו: “ראינו את הייאוש בעיניים של ניצן אלון והעוזר הבכיר שלו אחרי הדיון. הם כנראה הבינו סופית שלא תהיה עסקה”.

בסביבת נתניהו דוחים את הטענות נגדו שנשמעו בקבינט ואומרים שראש הממשלה ביקש הצעות אחרות. מלשכתו נמסר: “הדברים אינם נכונים. ראש הממשלה נתניהו פועל סביב השעון להביא לשחרור כל חטופינו”.

‏נתניהו לא נתן בסופו של הדיון אמש מנדט לצוות המשא ומתן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות