גוברת הערכה: נשיא איראן ראיסי נהרג, אותר מיקום המסוק • מתעדכן

חרדים 10
|
י"א אייר התשפ"ד / 19.05.2024 16:40
שר הפנים האיראני: מסוקו של הנשיא ראיסי עבר “נחיתה קשה” • בכיר איראני לרויטרס: “חייו של ראיסי בסכנה, המידע שמגיע מהזירה מדאיג” •  ממשלת איראן הקימה “מטה משבר” מיוחד • המסוק נמצא ליד כפר השוכן ביערות: כוחות ההצלה טרם הצליחו להגיע אליו בשל תנאי מזג האוויר

מסוק ועליו נשיא איראן איברהים ראיסי היה מעורב בצהריים (ראשון) בתאונה  ביער דיזמר באזור מזרח אזרבייג’אן.

ומי מקום ראשון במדד הידידותיות לעסקים? מרכנתיל. סיבה לפגישה

גורמים דיפלומטיים במערב מעריכים, כי  נשיא איראן לא שרד את תאונת המסוק. בכיר איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי “חייו של ראיסי בסכנה. המידע שמגיע מהזירה מדאיג”.

סמוך לשעה 10 בערב שעון טהרן, לאחר 8 שעות של חיפושים, דיווחו כלי תקשורת מקומיים כי צוותי החילוץ איתרו את המסוק. מפקד בכוחות הביטחון במחוז אזרבייג’ן המזרחית באיראן  סיפר כי המסוק אותר באמצעות אות שהתקבל מטלפון נייד של איש צוות בזירה: “אנחנו עושים את דרכינו לאזור עם כל כוחות הצבא ומקווים להביא חדשות טובות לעם”.

סוכנות הידיעות תסנים מדווחת, כי חוסין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, הגיע לאתר החיפושים אחר המסוק, מדגם MI 171 המיוצר ברוסיה.

בסוכנות הידיעות הממשלתית של איראן ISNA דווח כי לפי “מקורות לא רשמיים”, כמה ממלוויו של הנשיא האיראני, ששהו עמו במסוק, נהרגו בתאונה. חשבון האינסטגרם הרשמי של הנשיא העלה סטורי עם תמונתו של המנהיג – ובו נכתב: “בני מולדת מתבקשים להתפלל לבריאות נשיא הרפובליקה ובני לוויתו”.

על פי הדיווחים, התאונה התרחשה בעת נחיתת חירום של המסוק. שר הפנים האיראני אישר כי “מטוסו של הנשיא ראיסי עבר ‘נחיתה קשה”. סוכנות ידיעות טורקית טענה, כי המסוק שבו טס נשיא איראן – התרסק.

התקשורת האיראנית פנתה לאזרחי המדינה כדי שיתפללו לשלומו של הנשיא ראיסי.

כמו כן דווח, כי  ממשלת איראן הקימה “מטה משבר” מיוחד בעקבות התקרית של מסוק הנשיא. עוד דווח, כי המנהיג העליון אייתוללה חמינאי עורך פגישת חירום.

באיראן מדווחים כי זוהה המיקום המדויק של המסוק, בעוד מאמצי החילוץ נמשכים. המסוק נמצא ליד הכפר אוזי השוכן ביערות במחוז מזרח אזרביג’אן – אזור קשה לחילוץ.

16 צוותי חילוץ הוזעקו למקום, אך הם התקשו להגיע לזירה בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים. כתוצאה מכך, הרשויות האיראניות הטיסו לזירה רחפנים כדי לגלות מה עלה בגורל המסוק.

לפי התקשורת המקומית, החיפושים מתרכזים בצפון איראן בערפל סמיך במיוחד ולא ניתן לראות מעבר לחמישה מטרים. נוסף על כך, יורד גשם באזור שהוא הררי ומיוער,

במסוקו של ראיסי היו גם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאלליהאן, מושל מחוז מזרח אזרבייג’ן מאליכ רחמתי ונציגו של המנהיג העליון למחוז מזרח אזרבייג’ן מוחמד עלי א-האשם.

עד כה אין מידע מדויק על גורלו של המסוק.

 

שני מסוקים נוספים בשיירת הנשיא נחתו בהצלחה, אך לא ביעדם.  שרי האנרגיה והכבישים של איראן שהיו על סיפון המסוקים האחרים בשיירה, הגיעו ליעדם בשלום.

בטלוויזיה הממלכתית דווח, כי “אחד מהמסוקים של שיירת הנשיא הוא שהיה מעורב בתאונה”, מבלי לציין פרטים נוספים.

בתקשורת המקומית דווח, כי אנשים שהיו במסוק הצליחו ליצור קשר לאחר התקרית.

עם זאת בסוכנות AP דווח כי אבד הקשר עם הטייסים.

מפרטים ראשונים עולה כי התאונה התרחשה בזמן הנחיתה שהוגדרה בתקשורת “נחיתה קשה”, זאת בשל מזג האוויר.