מועצת רבנות קבעה: אין אפשרות הלכתית למינוי נשים לתפקיד רב

מועצת הרבנות הראשית הבהירה, בעקבות פסיקת בית המשפט לשקול מינוי נשים על תקן רבנים בגוף הבוחר - כי שקילת מינוי אישה לתפקיד רב אסורה מאחר והדבר מנוגד לעמדת פוסקי ההלכה וגדולי הדורות
יוסף גרינבוים
י"א אייר התשפ"ד / 19.05.2024 16:29

ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל התכנסה היום (ראשון) לישיבתה האחרונה בראשות הגר”ד לאו והראשל”צ הגר”י יוסף.

ומי מקום ראשון במדד הידידותיות לעסקים? מרכנתיל. סיבה לפגישה

בישיבה דנו חברי המועצת על דברים ‘העומדים על הפרק’ ובין היתר מינו רבנים כמ”מ במקום רבנים שיצאו לגמלאות, או שסיימו את תפקידם מכוח החוק.

כמו כן מינתה מועצת הרבנות הראשית לישראל את נציגיה שיכהנו כחברים בוועדת הבחירות לרבנים הראשים לישראל, וכן נדרשה המועצת להתייחסות לפסיקת בית המשפט לשקול מינוי נשים על תקן רבנים בגוף הבוחר.

על דרישות בית המשפט לשקול מינוי נשים כחברות בגוף הבוחר החליטה מועצת הרבנות הראשית:

“1. מועצת הרבנות הראשית מבהירה בזה, כי על פי ההלכה אין כל אפשרות הלכתית למינוי נשים לתפקיד רב, כמו כן שקילת מינוי אישה לתפקיד רב אסורה, באשר היא מכירה בכך שאשה יכולה לשאת בתפקיד רבני, דבר המנוגד לעמדת פוסקי ההלכה וגדולי הדורות והרבנים הראשיים לדורותיהם.

3. הלשכה המשפטית ברבנות הראשית, תפנה לגורמים המשפטיים ותבהיר את עמדתה ההלכתית של הרבנות הראשית כי מינוי אישה לתפקיד רב אסור הלכתית ומשכך יש לשקוד על מציאת פתרון שיעמוד בקנה אחד עם ההלכה היהודית”.

עוד נאמר בהחלטה: “מועצת הרבנות הראשית קיבלה בהפתעה גמורה את החלטת משרד המשפטים לסיים מיידית את כהונתם של מספר רבני ערים ללא כל התראה מספקת ולמרות שנבחרו לתקופת כהונה ללא הגבלה ולאחר עשרות שנות של שירות ומסירות למען הציבור. המועצת קוראת בזה לגורמים האחראים במשרד המשפטים לבטל את ההחלטה לסיום כהונתם במפתיע של רבנים שנבחרו לפני שנת תשל”ד ולפעול מיידית להשבתם לתפקידם”.

בדברי הסיום של הישיבה אמר הרב יוסף לחברי המועצה: “עמדנו במשימה ברוך השם, היו הרבה פרשיות בנושא הגיור והכשרות ועמדנו במשימה והכל בזכות הרבנים חברי המועצה, תמיד היה שיתוף פעולה בין הרבנים וכל ההחלטות התקבלו פה אחד, כולם בדעה ובעצה אחת. אשריכם ואשרי חלקיכם, תמשיכו עוד לקדש את שמו ברבים ותזכו למצוות ולהגדיל תורה ולהאדירה”.

הוא הוסיף: “אנחנו מתפללים בשם מועצת הרבנות על כל החיילים שנמצאים בחזית בצפון ובדרום, שומעים כל יום על אסונות, אנחנו נמצאים בצער כל יום נהרגים חיילים וכל יום נפצעים חיילים, היינו בעצר תפילה בכותל עם חיילים פצועים וראינו מראות קשות של חיילים בלי רגלים או בלי ידיי, החיילים מוסרים את נפשם, צריך לחזק את עם ישראל בתפילות ובתורה. אצלנו כל יום בבית כנסת אומרים פרקי תהילים להצלחתם של החיילים. אני קורא לכל הרבנים לפעול לאמירת פרקי תהילים להצלחת חיילי ישראל”.

ישיבת המועצה ננעלה באמירת פרקי תהילים, כשלפני התיבה עבר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית להצלחתם של כוחות הביטחון, רפואתם של הפצועים וחזרתם של החטופים במהרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות