ראש ה-CIA לשעבר חושף: מה עשינו עם גופתו של בן לאדן

בספר ביוגרפי חדש מספר ליאון פנטה, ראש ה-CIA לשעבר, על הרגעים האחרונים של בן לאדן על פני האדמה: "בתוך השק הנחנו מתכות במשקל 136 ק"ג כדי שהגופה לא תצוף" • עוד נחשף: צילום פקודת החיסול
אליעזר היון
י"ח תשרי התשע"ה / 12.10.2014 10:57

אז מה התרחש ברגעיו האחרונים של הארכי-טרוריסט על פני האדמה?

ליאון פנטה, ראש ה-CIA בתקופת לכידתו של מנהיג אל קעידה, פרסם השבוע ספר ביוגרפי ובו פרטים חדשים על מה שהתרחש לאחר חיסולו של יוזם פיגוע מגדלי התאומים.

בציטוטים מן הספר שהובאו באתר ה’טיים’ מסופר, כי לאחר חיסולו נלקחה גופתו של בן לאדן אל אנייה של הצבא האמריקני, שם הולבש בן לאדן בתכריכים לבנים והוכנס אל תוך שק שחור גדול. בשק הונחו גם מתכות כבדות במשקל 136 קילוגרם, כדי להבטיח שהגופה לא תצוף על פני המים.

“השק הונח על גבי שולחן לבן גדול צמוד למעקה של האנייה, ועם הטיית השולחן גלשה הגופה אל המים כשהיא גוררת אתה גם את השולחן מחמת כובדה. הגופה שקעה במהירות, אך השולחן צף על פני המים”.

פנטה מספר כי הוקראו פסוקים מן הקוראן באותה שעה, אך הוא אינו חושף את המיקום המדויק בו ארע הדבר.

באתר נחשפה גם פיסת הנייר עליה נכתב בכתב ידו של פנאטה החלטתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה להתנקש בחייו של אדריכל פיגועי ה-11 בספטמבר: “ההחלטה של הנשיא היא להמשיך בתקיפה… העיתוי, תהליך קבלת ההחלטות נמצאת בידיו של האדמירל מקרארוון… פרופיל הסיכון הוצג בפני הנשיא והוא נתן את האישור… המטרה היא לחדור למתחם להוציא את בן לאדן ואם הוא אינו שם לצאת… ההוראות הללו הועברו לאדמירל מקראוון בשעה 10:45”.

בין מקבלי ההחלטות, מתברר, שררו חילוקי דעות, היו שתמכו בתקיפה והיו שחששו כי היא תוביל לתסבוכת. החשש הגדול היה שבן לאדן לא נמצא במתחם. המזל”טים האמריקנים צילמו דמות גבוהה שנראית היתה כמו בן לאדן, אך האימות לא היה וודאי: “הסיכויים לכך נעו סביב ה-80 אחוזים” העריך פנטה.

בן לאדן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות