הפרשן עמית סגל: פרישת בני גנץ המסתמנת – חדשות רעות למדינה

הפרשן הפוליטי של חדשות 12: "השעון החל לתקתק לאחור לממשלת החירום הלאומית. אלה חדשות רעות למדינה" • "אפשר להביע עמדות, אפשר להביע עמדות אידיאולוגיות, אבל לא כל הזמן לכנות את הצד השני בתור מיעוט קטן ומשיחי"
חרדים 10
י"א אייר התשפ"ד / 18.05.2024 22:30

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מזהיר מפרישת השר בני גנץ והמחנה הממלכתי מהממשלה.

“אנחנו צריכים להיזהר כי אנחנו בשנה לצערנו עתירת חדשות דרמטיות, אבל מבחינה פוליטית קשה לראות משהו שימנע את זה, רק אם תהיה איזושהי התרחשות חיצונית.

“ולכן השעון החל לתקתק לאחור לממשלת החירום הלאומית. אלה חדשות רעות למדינה. צריך להגיד קודם כל ממשלת חירום פתרה את הציבור, את רובו המכריע, מהתחושה שאם משהו מתקבל פה אחד – זה בכל זאת שיקולים פוליטיים של ימין או של שמאל. ברגע שגנץ ואייזנקוט יעזבו, אז השאלה הזאת תעלה ביתר שאת.

“צריך להגיד כמה שאלות על הצהרת גנץ: הראשון גנץ מדבר בעצם, אם אנחנו מסתכלים על מה בעצם מפריד בינו לבין נתניהו, אז הוא אומר אמנם לא עבאס ולא חמאס, לא רשות ולא חמאס בעזה, אבל כן אומר שהוא דורש רשות אמריקנית-אירופית-ערבית-פלסטינית שתנהל את רצועת עזה מבחינה אזרחית. אני לא מכיר אף גורם אירופי שרוצה להיכנס לשם, אז זה נראה כרגע קצת תיאורטי.

“הדבר הנוסף – הוא מדבר על מיעוט קטן שהשתלט על גשר הפיקוד. עכשיו, צריך להגיד קודם כל מבחינת מנדטים בכנסת, גנץ ואייזנקוט הם מיעוט יותר קטן מאשר סמוטריץ ובן גביר, ולהם היו שני חברים בקבינט המלחמה לעומת אפס.

“הדבר הנוסף הוא שגנץ, שאגב הוא פחות הולך כאן רחוק, הולך פחות רחוק מגלנט באמצע השבוע שעבר, עדיין לא מבטא שום עמדה שאפשר לראות שיש בה רוב הרבה יותר גדול מאשר העמדות שמבטאים שרי הימין, קרי בכל סקר, כולל זה שערכנו בשבוע האחרון, במקרה הטוב יש פחות או יותר תיקו בנושא הזה. בסקרים אחרים גם רוב גדול יותר נגד עמדת גנץ ואייזנקוט. רוצה לומר אפשר להביע עמדות, אפשר להביע עמדות אידיאולוגיות, אבל לא כל הזמן לכנות את הצד השני בתור מיעוט קטן ומשיחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות