לשכת נתניהו מגיבה לבני גנץ: מילים מכובסות שמשמעותן תבוסה שלנו

לשכת ראש הממשלה תוקפת את יו"ר המחנה הממלכתי: "בזמן שלוחמינו הגיבורים נלחמים להשמיד את גדודי החמאס ברפיח, גנץ בוחר להציב אולטימטום לראש הממשלה במקום להציב אולטימטום לחמאס"
אריה ריבקינד
י"א אייר התשפ"ד / 18.05.2024 21:58

לשכת ראש הממשלה מגיבה לאולטימטום שהציב הערב (מוצאי שבת) יו”ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ לממשלת נתניהו.

“בזמן שלוחמינו הגיבורים נלחמים להשמיד את גדודי החמאס ברפיח, גנץ בוחר להציב אולטימטום לראש הממשלה במקום להציב אולטימטום לחמאס”, נאמר בהודעת הלשכה.

“התנאים שמציב בני גנץ הם מילים מכובסות שמשמעותן ברורה: סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית. חיילינו לא נפלו לשווא ובוודאי שלא למען החלפת חמאסטן בפת”חסטאן”.

בלשכה הוסיפו: “אם גנץ מעדיף את האינטרס הלאומי ולא מחפש תירוץ להפלת הממשלה, שיענה על שלוש השאלות הבאות:

1 – האם הוא מוכן להשלים את הפעולה ברפיח כדי להשמיד את גדודי החמאס, ואם כן איך ייתכן שהוא מאיים לפרק את ממשלת החירום בעיצומה של הפעולה?

2 – האם הוא מתנגד לשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית בעזה, גם בלי עבאס (אבו מאזן)?

3 – האם הוא מוכן לקבל מדינה פלסטינית בעזה וביהודה ושומרון כחלק מתהליך הנורמליזציה עם סעודיה?

בלשכת נתניהו הדגישו: “עמדתו של ראש הממשלה בנושאים גורליים אלה ברורה: ראש הממשלה נתניהו נחוש לחסל את גדודי החמאס, הוא מתנגד להכנסת הרשות הפלסטינית לעזה ולהקמת מדינה פלסטינית שבהכרח תהיה מדינת טרור.

“ראש הממשלה נתניהו חושב שממשלת החירום חשובה להשגת כל מטרות המלחמה, כולל השבת כל חטופינו, ומצפה מגנץ להבהיר את עמדותיו לציבור בנושאים אלה”.

מלשכת השר גנץ נמסר בתגובה לראש הממשלה:

1. אם ראש הממשלה היה מקשיב לגנץ, היינו נכנסים לרפיח לפני חודשים ומסיימים את המשימה. עלינו להשלים אותה, וליצור את התנאים הנדרשים לכך.

2. הרשות הפלסטינית לא תוכל לשלוט בעזה, גורמים פלסטינים אחרים כן – אך ורק אם נייצר לכך גיבוי של מדינות ערב המתונות וגיבוי אמריקאי. כדאי שראש הממשלה יעסוק בכך ולא יחבל במאמצים האלו.

3. כפי שאמר גנץ בנאום – אין שום כוונה להקים מדינה פלסטינית, וזו אינה הדרישה של הסעודים. גנץ בניגוד לנתניהו לא החזיר את חברון ולא הודיע על תמיכה בפתרון שתי המדינות בבר אילן.

4. אם לראש הממשלה חשובה ממשלת החירום, כדאי שיקיים את הדיונים הנדרשים, יקבל את ההחלטות הנדרשות, ולא יגרור רגליים מפחד הקיצוניים בממשלתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות