גופתו של החטוף רון בנימין הי”ד חולצה מעזה – והובאה לישראל

רון בנימין הי"ד נרצח באכזריות במהלך טיול אופניים - וגופתו נחטפה לעזה • חולצה והובאה במבצע מיוחד של צה"ל והשב"כ, שבו חולצו גופותיהם יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה הי"ד • המבצע החל לאחר שהתקבל מידע שעלה גם בחקירות השב"כ של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה
חיים טוויל
י' אייר התשפ"ד / 18.05.2024 20:36

גופתו של החטוף רון בנימין הי”ד חולצה במבצע המשותף לצה”ל ושב”כ, שבו חולצו גופותיהם יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה הי”ד.

דובר צה”ל אמר, כי “רון בן 53 יצא בבוקר יום שבת 7 באוקטובר לטיול אופניים, ונרצח באכזריות על ידי מחבלי חמאס בעיקול מפלסים, כמוהו גם יצחק, עמית ושני. אנחנו מחבקים ומחזקים את המשפחות בשעות קשות אלה”.

גופתו של בנימין נמצאה במתחם תת קרקעי בצפון רצועת עזה באותו המקום בו נמצאו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה הי”ד – שלושת החטופים שצה”ל הודיע כבר אתמול שגופותיהם הוחזרו לארץ.

גורמי הביטחון הודיעו היום על זיהוי ודאי של הגופה של רון הי”ד, לאחר שהתקבלו ממצאים של המכון לרפואה משפטית.

המידע על מיקום הגופות התקבל לאחר חקירת מחבלים על ידי שב”כ. חלק מהמחבלים שהובאו לחקירות בישראל היו מעורבים בחטיפה וחלק בהחזקת הגופות בעזה.

רון בנימין הי”ד, בן 53 מרחובות, היה נשוי לאיילת ואב לשתי בנות, שי וגיל. הוא עבד בחברת ‘צ’מפיון מוטורס’, שם הכיר את אשתו. הם נישאו לפני 27 שנים.

“התקשרתי אליו תוך כדי שהיו אצלנו אזעקות ברחובות. הוא אמר לי שעוד לא הספיק לפרוק את האופניים, שיש בלגן וטילים והוא בדרך הביתה, למרות שחבריו לרכיבה ביקשו שיבוא אחריהם למיגונית בבארי”, סיפרה אשתו. “הוא כל הזמן אמר ‘איזה בומים’. מאז לא שמענו ממנו יותר. התקשרנו שוב ושוב, והוא לא ענה – לא לי ולא לבנות”.

בהודעה מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נכתב: “רון בנימין נשוי לאיילת ואב לשי וגיל, היה אדם משפחתי, אהב רכיבת אופניים והיה נוהג לצאת בכל שבת לרכיבה, כמו בשבת השחורה בה נחטף מאיזור קיבוץ בארי בזמן שהיה בטיול רכיבה. רון אהב לטייל בארץ ובעולם ואהב מוזיקה”.

רון הוגדר נעדר עד 2 בדצמבר 2023, כאשר צה”ל הודיע כי נחטף לעזה.

בשבי חמאס מוחזקים 128 חטופים, בהם 39 שאינם בין החיים.

לפני כניסת השבת הודיע דובר צה”ל כי במבצע המשולב של השב”כ וצה”ל, חולצו גם גופותיהם של החטופים יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה ז”ל. המבצע החל לאחר שהתקבל מידע שעלה גם בחקירות השב”כ של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות