חולצו גופותיהם של עמית בוסקילה, שני לוק ויצחק גלרנטר הי”ד

במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ חולצו הלילה מהרצועה גופותיהם של החטופים עמית בוסקילה, שני לוק ויצחק גלרנטר הי"ד • שלושת החטופים נמלטו מאזור המסיבה ברעים, נתקלו במחבלים - ונרצחו באכזריות • הגופות הועברו להליך זיהוי במכון לרפואה המשפטית - ואז נמסרה הודעה למשפחות
חרדים 10
ט' אייר התשפ"ד / 17.05.2024 18:18

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי קיים לפני כניסת השבת הצהרה מיוחדת, בה הודיע כי הלילה (ליל שישי) חולצו מרצועת עזה גופותיהם של החטופים יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה הי”ד.

“עמית, יצחק ושני ז”ל נמלטו ממסיבת הנובה, הם חגגו את החיים במסיבת הנובה והם נמלטו, כשהגיעו לשם מחבלים רצחניים, הם הגיעו לעיקול מפלסים. על פי המידע המאומת והאמין שברשותנו – הם נרצחו שם באכזריות על ידי מחבלים והגופות נלקחו לרצועת עזה”, הודיע הגרי.

בצה”ל מציינים כי ממידע מודיעיני מאומת יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה הי”ד נרצחו במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר בעיקול מפלסים, וגופותיהם נחטפו לעזה על ידי מחבלי חמאס.

גופותיהם של החטופים חולצו במהלך מבצע משותף של כוחות צה”ל והיחידה המבצעית של השב”כ, על בסיס מידע שעלה גם בחקירות שב”כ של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשרד הבריאות, נציגי צה”ל מסרו במהלך היום הודעה למשפחותיהם.

דובר צה”ל אמר עוד כי “צה”ל והשב”כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים, תוך נטילת סיכונים מבצעיים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות”.

לפי חדשות 12, במהלך הפעולה של הכוחות בצפון הרצועה הגיע מידע שנאסף כבר זמן ובהמשך דויק בידי השב”כ והצבא. יחד עם המידע מחקירות שבויים, במערכת הביטחון הצליחו לעשות ניתוח שטח של אותו מתחם בצפון הרצועה.

המבצע לחילוץ הגופות התנהל למעלה מיממה, והמקום שממנו חולצו הגופות נסרק במהלך השעות האחרונות.

בכאן חדשות דווח, כי המידע על מיקום הגופות הגיע מחקירות שב”כ של מחבלים שנעצרו על ידי הכוחות ברצועה והובאו להמשך חקירה בישראל. הם נחקרו תחת חשד למעורבות בהחזקת חטופים.

לאחר חקירתם, היחידה בשב”כ שעובדת עם צה”ל בסוגיית השבויים והנעדרים עיבדה את המודיעין וחיברה את קצוות המידע, שהביא לאיתור המדויק שבו הוחזקו הגופות.

אביה של שני לוק אמר ל-ynet: “הידיעה נותנת הקלה, היום בבוקר הודיעו לנו שחיילים של צוות קומנדו היה באזור ומצא גופות והמצב שלה היה ממש טוב, היא הייתה במקום יחסית עמוק במנהרה. הלוויה תהיה כנראה ביום ראשון, אנחנו קוראים לציבור להגיע. היא הייתה אור גם בחייה וגם במותה והאור הזה ילווה את עם ישראל״.

שני ניקול לוק הי”ד בת ה-22 נרצחה כשנמלטה מהפסטיבל רעים ב-7 באוקטובר, וגופתה נחטפה לרצועת עזה. שני נולדה במושב אדרת בעמק האלה ובהמשך עברה המשפחה לישוב שריגים. המשפחה עברה להתגורר בארצות הברית בשנות האלפיים ולוק עלתה לישראל בבגרותה.

עמית בוסקילה הי”ד תושבת אשדוד, הגיעה לפסטיבל הנובה ברעים ונחטפה מאזור מפלסים לשם הגיעה בניסיון לברוח מהמחבלים. בנובמבר האחרון ציינה יום הולדתה ה-28 בשבי ארגון הטרור חמאס.

איציק גלרנטר הי”ד, בן 56 מהיישוב אירוס, נחטף מהמסיבה ברעים, על סמך איכון הטלפון הנייד שלו בשטח רצועת עזה. שלושת החברים שהיו איתו ברכב נרצחו.

מספר החטופים הישראלים שמוחזקים כעת בשבי חמאס – 129. 39 מהם הוכרזו כמי שאינם בין החיים. מתחילת התמרון הקרקעי, צה״ל חילץ מרצועת עזה 12 גופות של חטופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשען יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, החיים והמתים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם”.

פורום ‘תקווה’, המאגד משפחות חטופים, הגיב: “אנו שולחים את תנחומנו למשפחות לוק, גלרנטר, ובוסקילה. אין בשורה קשה מזו. ליבנו אתכם בשעה הנוראה. משמיים תנוחמו. ה’ יקום דמם.

“אנו שולחים את תודתנו והערכתנו לחיילי צה”ל שנלחמו על מנת לחלץ את החטופים ובזכותם הם יובאו לקבר ישראל. היום נוכחנו לדעת שוב, חטופים יחזרו לישראל רק על ידי כוח צבאי נמרץ.

“אלמלא הפעולה ברפיח מאות רוצחים היו משוחררים לרחובות מדינת ישראל והטבח שבוצע ב-7/10 היה משוחזר על ידיהם פעם אחר פעם. נוכחנו שוב בעוצמת השיפלות של האויב העומד מולנו. לאחר שחטף אזרחים, ילדים, נשים וגברים. רצח אותם בעודם בשבי וניהל משא ומתן בכחש לשחרורם.

“מדינת ישראל צריכה להפסיק לדבר עם חמאס. את החמאס צריך להכות, את החמאס צריך לדחוק לפינה ואת החטופים ניתן להחזיר רק על ידי העמקת הפעולות ברצועת הטרור. אמרנו ונחזור שוב ונאמר, עסקאות עקרות ודיונים שאין בהם כלום לא ישיבו את החטופים. כניסה לרפיח, ג’בליה ושאר ערי וכפרי הטרור יחזירו לכאן את הילדים שלנו מהר יותר”.

 

 

ראש מועצת קרני שומרון יהונתן קוזניץ כתב אחר הצהריים לתושביו כי צה”ל הודיע על מציאת גופתה של עמית בוסקילה הי”ד.

“לצערנו לאחר השבוע הקשה, התבשרנו בשעה האחרונה, כי גופתה של עמית אסתר הי”ד בתו של מאיר בוסקילה, תושב מעלה שומרון ושל אילנה, נמצאה וחולצה מעזה יחד עם 2 גופות נוספות. ליבנו עם המשפחה ואובדנה הקשה מנשוא ושולחים חיבוק וחיזוק גדול. בבניין ירושלים ננוחם. ההלוויה תתקיים ביום ראשון ונפרסם את מועדה המדויק בהמשך”.

עמית נמלטה עם חברותיה ממסיבת הנובה תוך שהמחבלים יורים עליהן צרורות. הנהגת נהרגה והאוטו נעצר. עמית נפצעה, התגלגלה מהמכונית ושכבה תחתיה. לפתע המכונית החלה לנוע, המחבלים גילו את עמית וחטפו אותה פצועה ומדממת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות