גנץ נחלש, נתניהו מתחזק, הימין מתקרב ל-60 מנדטים

מסקר מנדטים חדש של 'דיירקט פולס' עולה, בני גנץ מאבד שלושה מנדטים, בעוד נתניהו מתחזק ומקבל 25 מנדטים • וכמה לפיד, ליברמן ובן גביר? • רוב עצום ממצביעי הימין סבורים שעל ראש הממשלה לפטר את שר הביטחון הכושל, בשל קריאתו לאפשר לרשות הפלשתינית לשלוט ברצועת עזה
חרדים 10
ט' אייר התשפ"ד / 16.05.2024 21:10

מסקר מנדטים חדש של מכון ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה, כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזקת מהסקר הקודם וזוכה ל-25 מנדטים.

ומי מקום ראשון במדד הידידותיות לעסקים? מרכנתיל. סיבה לפגישה

מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ נחלשת בשלושה מנדטים ומקבלת על פי הסקר, 20 מנדטים. יש עתיד של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד עולה מעט מהסקר הקודם ומקבלת 14 מנדטים.

מפלגת ש”ס יציבה על 10 מנדטים, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר זוכה על פי הסקר ל-10 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה מקבלת גם היא – 8 מנדטים.

רע”מ של מנסור עבאס מקבלת 6 מנדטים, הציונות הדתית של סמוטריץ – 5 מנדטים, מפלגת העבודה 6 מנדטים. מרצ וחדש-תע”ל מקבלים כל אחת 4 מנדטים.

מפלגת בל”ד והימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין שומר על כוחו מהסקר הקודם ומשיג 58 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מביא בסקר 52 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים.

בסקר נשאלו הנסקרים מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, בנימין נתניהו או בני גנץ. 43% מהנשאלים השיבו שראש הממשלה בנימין נתניהו מתאים יותר לתפקיד, לעומת 34% מהמשיבים שבחרו בני גנץ כמתאים יותר. 23% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער גדול משמעותית. 45% טענו שבנימין נתניהו לעומת 30% שטענו כי יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 25% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

לפטר את השר הכושל?

מהסקר עלה עוד, כי רוב מצביעי הימין סבורים שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט בשל קריאתו לאפשר לרשות הפלשתינית לשלוט בעזה.

73% מהנשאלים בקרב מצביעי הימין השיבו שלדעתם נתניהו צריך לפטר את שר הביטחון בעקבות התבטאויותיו נגד ממשל צבאי בעזה, 22% ממצביעי הימין סבורים שלא ו-5% אמרו שאין להם עמדה בעניין.

בקרב כלל האזרחים בישראל אין רוב שתומך בפיטורי שר הביטחון.

על פי הסקר, 54% מכלל הנשאלים סבורים שראש הממשלה לא צריך לפטר את גלנט בעקבות אמירתו לעומת 41 שסבורים שעל נתניהו לפטרו. 5% אמרו שאין להם דעה בעניין.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור עכשיו 14 בתאריך ה-16 במאי 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 925 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.0% ± בהסתברות של 95%.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות