מרגש: החייל שנפצע קשה בעזה הדהים את כולם בנגינת הכינור • צפו

במרכז השיקום בהדסה הר הצופים מתחיל את יום התרגולים סמל חיים עזיזי, ולאחר שיעבור עם הפיזיותרפיסטית המלווה אותו אימון אינטנסיבי, הוא יעבור לתרגולי ריפוי בעיסוק וגם שם לא יקבל הנחות מן הצוות המקצועי. משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים מבחינת חיים, כל יום שכזה מקרב אותו אל המטרה המלאה והיא
אבי כץ
ח' אייר התשפ"ד / 16.05.2024 17:41

במרכז השיקום בהדסה הר הצופים מתחיל את יום התרגולים סמל חיים עזיזי, ולאחר שיעבור עם הפיזיותרפיסטית המלווה אותו אימון אינטנסיבי, הוא יעבור לתרגולי ריפוי בעיסוק וגם שם לא יקבל הנחות מן הצוות המקצועי.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

מבחינת חיים, כל יום שכזה מקרב אותו אל המטרה המלאה והיא החזרה לתפקוד, להשיב את היכולות שהיו לו טרם הפציעה ולחזור אל חייו המלאים.

השבוע, כאשר השתתף בטקס רשמי של ‘הדסה’, כשהוא מנגן על כינור את השיר “ירושלים של זהב”, הקהל הנדהם והנרגש לא האמין שהחייל העומד מולו עודנו נמצא בתהליך שיקום ממושך, לאחר פציעה קשה.

בשבת השחורה היה סמל חיים עזיזי מגבעת זאב – חייל בחטיבת גבעתי – בחופשת שחרור לאחר סיום שירות של שנה וחצי במסלול בני ישיבות.

עם קבלת ההודעה על פרוץ המלחמה, חיים לא היסס והיה מבין הכוחות הראשונים שהגיעו לסייע בלחימה ביישובי העוטף ללא השתהות. “הוקפצנו ברגע וישר עלינו על ציוד וחתמנו על נשקים. פתאום, מאפס למאה, מצאנו את עצמנו בכפר עזה מחלצים אזרחים מבתיהם, כשיש מאות מחבלים באזור והזמן פשוט לרעתם. עבדנו קשה בחילוץ בשיתוף פעולה”.

לאחר כמה ימים של לחימה עיקשת מול מחבלים, חיים והצוות שלו נכנסו לרצועת עזה וביצעו משימות מבצעיות שכללו היתקלויות רבות מול מחבלים. “היה לנו מספר גבוה של היתקלויות עם מחבלים. תמיד היינו בדריכות גבוהה ובמוכנות להשלים כל משימה. באחת המשימות נכנסנו למבנה כדי לוודא שלא נמצאים בו מחבלים. סרקנו את הקומה הראשונה וכשבאנו לעלות לקומה השנייה הופעל עלינו מטען חבלה רב עוצמה שהוחבא בתוך פיר מנהרה. היה פיצוץ אדיר”, נזכר חיים.

“אני זוכר שעפתי כמה מטרים אחורה, כשבהתחלה לא הצלחנו להבין מה בדיוק קרה. כולנו שכבנו על הרצפה ובעזרת הקשר שהיה עליי הזעקתי עזרה”.

המטען שפגע בלוחמים פצע 10 מהם. שניים נהרגו במקום.

הלוחמים פונו במהירות בפינוי מוסק אל בתי החולים. “אחרי כמה שניות על הרצפה הצלחתי להתרומם וללכת אבל כל הגוף כאב לי. באותם רגעים הבנתי שאני באירוע רב נפגעים ואמרתי לעצמי שלא משנה מה יש לי וכמה נפגעתי, אני אצא מזה. אחרי טיפול בפגיעות רסיסים שחדרו לכל הגוף, הגעתי לכאן, למרכז השיקום בהדסה הר הצופים ומכאן התחילה דרך חדשה – במטרה לחזור לעצמי”.

בתהליך השיקום האינטנסיבי, בזכות מעטפת הטיפולים הרחבה, חיים מחזק את גופו בכל יום כשהוא חדור מטרה לחזור לתפקוד שהיה בו לפני האירוע המטלטל.

למרות הפציעה הקשה, לאורך כל תהליך השיקום בהר הצופים, חיים שומר על אופטימיות: “מהרגע שבו קרה האירוע ועד היום – בטיפולים בשיקום, אני מרגיש שקורים לי ניסים. גם בשטח, עצם העובדה שהצליחו לחלץ אותנו במהירות וגם בשיקום כשכל יום יש התקדמות מסוימת. כשאני ושאר החיילים שנמצאים איתי במחלקה מתקדמים בזכות הליווי המלא והנרחב שיש פה. זה לא פחות מנס שאני חוזר לאט לאט לתפקוד שהייתי בו”.

את היכולות אשר שיפר סמל עזיזי בתהליך השיקום, הוא זכה להפגין בטקס רשמי שערך המרכז הרפואי, אל מול קהל גדול שצפה בו בהתרגשות.

טקס האזכרה השנתי, אותו עורך מדי שנה בית החולים לזכר 78 חללי שיירת ‘הדסה’ אשר נספו במתקפה רצחנית שארעה לפני 76 שנים, נערך במעמד בני המשפחות השכולות, צוותי הדסה והנהלתה ובמעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון.

סמל עזיזי הוזמן להשתתף בטקס, ובנגינת כינור מרגשת, ביחד עם להקת חיל המודיעין של צה”ל, ביצע את השיר “ירושלים של זהב”, כאשר אף עין בקהל לא נותרה יבשה.

דווקא בימים אלו, כשהמלחמה על עצמאותנו נמשכת ביתר שאת ופצועים רבים מהמלחמה מטופלים במרכז גנדל לשיקום על פסגת הר הצופים, השתתפותו של עזיזי הפיחה תקווה רבה בקרב הנוכחים בקהל.

חיים, שנפצע מרסיסים בכל גופו, עמד איתן וניגן בכינור ובכך מבחינתו חלק כבוד לאלו שנלחמו על הקמת המדינה ונפלו למענה, כשהוא בעצמו נפצע בקרבות וכעת ממשיך להילחם על החזרה לחיים בתהליך שיקום עם צוות שלוקח אותו מדי יום להתקדמות חדשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות