הכטב”ם בצומת גולני פגע בבלון התצפית ‘טל שמיים’ שהיה על הקרקע

צה"ל תקף הלילה בעומק לבנון הלילה אתר שקשור לדיוק טילים של חיזבאללה בלבנון - בתגובה לפגיעה במתקן הרגיש ליד צומת גולני, שבו מופעל בלון התצפית "טל שמיים"
חיים טוויל
ח' אייר התשפ"ד / 16.05.2024 09:24

חיל האוויר תקף במהלך הלילה (רביעי) אתר שקשור לדיוק הטילים של חיזבאללה, לאחר שכלי טיס בלתי מאויש ששיגר ארגון הטרור פגע בבלון התצפית הגדול ‘טל שמיים’, ליד צומת גולני.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

לפי דובר צה”ל, הכטב”ם פגע בבלון שהיה על הקרקע כחלק מקליטה מבצעית של הבלון הזה.

באירוע לא היו נפגעים.

בתגובה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בעומק לבנון גם מתחמים שבהם חיזבאללה עסק בדיוק טילים ובניית כלי טייס בלתי מאוישים.

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי צה”ל תקף בפאתי הכפר א-נבי שית בבקעת הלבנון שבמזרח המדינה. עוד דווח כי חיל האוויר תקף יעדים באזור הרכס המזרחי ההררי שמול העיירה בריתאל בבקעת הלבנון.

עוד דווח בערוץ הלבנוני כי חיל האוויר שיגר סך הכול 14 טילים לעבר היעדים שהותקפו בבקעת הלבנון. מדובר על מספר תקיפות בדרום לבנון ובאזור בעלבכ, שנמצאת עשרות קילומטרים מהגבול עם ישראל.

‘טל שמיים’ היא מערכת אווירית, מהגדולות מסוגה בעולם, שמשמשת לצרכי גילוי והתרעה של איומים אוויריים מתקדמים ומהווה אמצעי נוסף בהגנת שמי המדינה על ידי השלמת תמונת הבקרה האווירית.

בלון הגילוי משייט בגובה רב ומאפשר יכולות מכ”ם וגילוי לטווחים גדולים, מכיוונים שונים וכנגד איומים מתקדמים.

לפי צה”ל, יחידת ‘טל שמים’ אמונה על השלמת התמונה המבצעית לחיל האוויר למול איומים מתקדמים בגבול הצפוני של מדינת ישראל ומהווה השלמה לבלון המוצב בדרום המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות