כטב”ם התפוצץ ליד צומת גולני – מרחק של כ-50 ק”מ מגבול לבנון

קצין נפצע קשה בקרב בצפון עזה • עשרות רקטות לבסיס בהר מירון: זוהו נפילות סמוך לבתי תושבים במירון • פגיעה ישירה בבניין בשדרות • ההרוג הראשון במבצע ברפיח: סמל עירא יאיר גיספן הי"ד • צבע אדום בשדרות ובעוטף • • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ז' אייר התשפ"ד / 15.05.2024 01:50
היום ה-222 למלחמה I עדכונים שוטפים:

21:16 – חיזבאללה קיבל אחריות לכטב”ם בצומת גולני: תקפנו עם רחפנים בסיס צבאי

ארגון הטרור הלבנוני הודיע כי הוא זה ששיגר את הכטב”ם שהתפוצץ ליד צומת גולני, עשרות ק”מ מהגבול עם לבנון. לטענת חיזבאללה, המתקפה כללה “מספר רחפני תקיפה”.

20:20 – הותקפה עמדת השיגור שממנה בוצע המטח למירון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדת שיגור של חיזבאללה שממנה בוצע במטח לעבר מירון מוקדם יותר היום במהלכו נורו כ-60 רקטות למרחב. בצה”ל מציינים כי לפני כן, מטוסי קרב תקפו מוקדם מבנה צבאי המשויך לכוח רדואן של חיזבאללה בג’בל רזלן, לצד מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב בליידא שבדרום לבנון.

19:55 – כטב”ם התפוצץ ליד צומת גולני

ההתרעה הופעלה בכפר נהר הירדן לראשונה מאז 11 באוקטובר. כעבור זמן קצר התברר שמדובר על כטב”ם שהתפוצץ סמוך לצומת גולני. לא ידוע על נפגעים.

אם הכטב”ם חדר מלבנון, מדובר במרחק של כ-50 ק”מ מהגבול ובדרך עבר מעל מספר בסיסים צבאיים. בפיקוד העורף הודיעו כי האירוע הסתיים.

18:05 – קצין בחטיבת הצנחנים נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה

קצין מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפצע היום (רביעי) באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

17:01 – בפעם השלישית היום: צבע אדום בשדרות

אזעקת צבע אדום בשדרות נשמע בשדרות, בפעם השלישית היום. מהעירייה נמסר כי רקטה אחת שוגרה מרצועת עזה, היא לא יורטה ולא נפלה בשטח העיר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

16:30 – צה”ל חושף: רגע יירוט הכטב”מים ששוגרו הלילה מעיראק

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו שני כלי טיס בלתי מאוישים שעשו את דרכם לשטח ישראל מכיוון עיראק, כך עדכן דובר צה”ל. במסגרת משימת הגנת השמיים של חיל האוויר, יורטו השבוע מטרות עוינות רבות על ידי מטוסי קרב ומערכות ההגנה האווירית “פטריוט” ו-“כיפת ברזל”.

16:20 – אזעקות הופעלו ביישובים בגליל המערבי

12:30 – מטח של עשרות רקטות שוגר היום (רביעי) לאזור מירון, ספסופה, בר יוחאי, גוש חלב ויישובי הסביבה.

מחבלים מלבנון שיגרו מטח של כארבעים רקטות לעבר האזור, בין היתר לבסיס יחידת הבקרה האווירית במירון. בלבנון מדווחים כי צה”ל תוקף בתגובה בג’בל בלאט שבדרום המדינה.

בערוץ הטלוויזיה הסעודי “אל-חדת'” טענו: “שוגרו 80 רקטות למירון ואזור הגליל העליון והגליל המערבי”. מספר רקטות ייורטו וחלקן נפלו בהר מירון סמוך לבתי תושבים שלא פונו.

כמו כן, בוצעו שיגורי טילי נ”ט לקריית שמונה.

דובר צה”ל עדכן כי זוהו 60 שיגורים שחצו מלבנון לעבר מספר מרחבים. כמה מהם יורטו בהצלחה. הירי כוון לבסיס יב”א במירון ונגרם נזק קל, לא היו נפגעים.

האזעקות נשמעו ביישובים רבים: מירון, ברעם, צבעון, בר יוחאי, סאסא, ג’ש – גוש חלב, אור הגנוז, ספסופה, כפר גלעדי, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי.

חיזבאללה קיבל אחריות על הירי. “ירינו עשרות קטיושות ורקטות כבדות לעבר הבסיס במירון – בתגובה על החיסול שבוצע אתמול”, מסר ארגון הטרור. אמש חוסל בלבנון חוסין מכי, בכיר בחיזבאללה. לפי הדיווח בערוץ אל-חדת’ הסעודי, התקיפה שמיוחסת לישראל בוצעה באזור צור.

12:00 – מטח כבד לכיוון הר מירון, טיל נ”ט לקריית שמונה

עשרות שיגורים זוהו לעבר אזור מירון. אזעקות בלתי פוסקות נשמעו במרחב והתקבלו דיווחים על נפילות. לפי שעה אין דיווח על נפגעים.

במקביל, לירי הכבד על מירון – רקטה עתירת נפץ שוגרה לאזור בירנית בגליל המערבי, וטיל נ״ט שוגר לאזור קריית שמונה.

11:35 – האיחור האירופי קורא להפסקת הפעולה ברפיח

האיחוד האירופי מאיים: אם לא תסתיים הפעולה ברפיח – הדבר יערער את יחסי ישראל עם אירופה.

10:55 – מנהיג חיזבאללה נועד עם סגנו של סינוואר

חיזבאללה הודיע כי מנהיג הארגון, חסן נסראללה, נפגש עם משלחת חמאס בראשות סגנו של סינוואר, חליל אל-חיה. בהודעת חיזבאללה נכתב שהצדדים דנו באירועים ובהתפתחויות ברצועת עזה וב”חזיתות המסייעות השונות”. כמו כן הוצגו מהלכי המשא ומתן האחרונים והפגנות הסטודנטים במקומות רבים בעולם. בפגישה נכחו מטעם חמאס, מלבד אל-חיה, גם מוחמד נסר ואוסאמה חמדאן.

10:20 – מטוס מנהלים ישראלי נחת בקהיר

כאן חדשות: מטוס מנהלים ישראלי, שעשה בעבר טיסות עבור פקידים ישראלים רישמיים מטעם המדינה, נחת בקהיר.

10:00 – פגיעה ישירה של רקטה בבניין לא מאוכלס בשדרות

אזעקת ‘צבע אדום’ בשדרות: שיגור של 2 רקטות לעבר העיר – פגיעה ישירה של רקטה בבניין לא מאוכלס בשכונה חדשה בעיר. רקטה שנייה יורטה.
בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

עדכון לירי לפני שעה: שתי נשים נחבלו בדרכן למרחב המוגן ופונו לבית חולים כשהן במצב קל.

09:15 – הפייננשל טיימס: ממשל ביידן דוחק במדינות ערביות לקחת חלק בכוח שמירת שלום ברצועת עזה “ברגע שהמלחמה תסתיים”

לפי הדיווח במצרים, במרוקו ובאיחוד האמירויות שוקלים להסכים למהלך, אך מתנים זאת בהכרה אמריקנית במדינה פלסטינית. סעודיה לעומת זאת סירבה לקחת חלק, והביעה חשש כי הסכמה שלה תצטייר כ”שיתוף פעולה עם ישראל”.

09:04 – אזעקות בעוטף עזה

צבע אדום נשמע בשדרות, באיבים וניר עם. דובר צה”ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב עוטף עזה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני שיגורים שחצו ממרחב רצועת עזה, אין נפגעים.

09:05 – דיווחים בעזה: כוחות צה”ל נסוגו משכונת זייתון

07:05 – צה”ל חיסל מפקד שטח בכיר ביחידת “חזית הדרום” של חיזבאללה

במהלך הלילה כלי טיס של חיל האוויר תקפו במרחב צור וחיסלו את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של ארגון הטרור חיזבאללה. חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. מדובר בתקיפה מדויקת, תוך ביצוע מעקב וללא פגיעה בבלתי מעורבים.

06:05 – לוחם בגדוד 75 נפל בקרב בדרום הרצועה

סמל עירא יאיר גיספן הי”ד, בן 19, מפתח תקווה, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. גיספן לחם בגדוד 75, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7) ונפל במהלך הקרבות בגזרת רפיח. הודעה נמסרה למשפחתו.

הוא ההרוג הראשון של צה”ל במבצע ברפיח.

עם היוודע דבר נופלו, ספדו לו מוקיריו. “בצער רב התבשרנו על נפילתו בקרב של תושב העיר סמל עירא יאיר גיספן”, כתב ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג. “אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ונלווה אותה ככל שיידרש. יהי זכרו ברוך”.

מתחילת המלחמה נהרגו 621 חיילי צה”ל, בהם 273 בתמרון בעזה. גיספן הוא הנופל ה-25 מעוצבת “סער מגולן” מ-7 באוקטובר.

01:30 – הבית הלבן: ביידן יטיל וטו על הצעת חוק שתחייב את ארה”ב להעביר לישראל סיוע צבאי ללא עיכוב

הבית הלבן הודיע שנשיא ארה”ב ג׳ו ביידן יטיל וטו על הצעת חוק של מחוקקים רפובליקנים בבית הנבחרים, שנועדה לחייב את הבית הלבן להעביר לישראל סיוע צבאי ללא עיכוב.

כמה עשרות מחוקקים דמוקרטים הביעו תמיכה פומבית בחוק, מה שאילץ את הנשיא להודיע על הטלת וטו – אם יאושר. ההצעה צפויה לעלות להצבעה בבית הנבחרים ביום חמישי.

00:55 – צה”ל: מטוסי קרב יירטו שני כטב”מים מכיוון מזרח

מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה שני כלי טיס בלתי מאוישים שעשו את דרכם לשטח ישראל מכיוון מזרח.

הכלים לא חצו לשטח הארץ.

00:25 – זה לצד זה: הבכיר בחיזבאללה – שחוסל, לצד הגנרל האיראני שחוסל

חוסיין מכי הבכיר בחיזבאללה שחוסל תועד עם הגנרל האיראני הבכיר זאהדי, מפקד כוח קודס האיראני בסוריה ובלבנון, שחוסל בחודש שעבר בדמשק

00:00 – דיווח: חוסין מכי, בכיר בחיזבאללה, חוסל בתקיפה בלבנון

דיווח בערוץ אל-חדת’ הסעודי: בכיר בארגון הטרור חיזבאללה מהכפר בית יאחון, חוסין מכי, והמאבטח שלו – חוסלו בתקיפה שמיוחסת לישראל, באזור צור.

00:00 – האזרח שנהרג היום באדמית אינו תושב הקיבוץ

האזרח הגיע מוקדם יותר היום אל החיילים כדי להביא להם תרומות ליום העצמאות. בשלב מסוים זיהה פגיעה במרחב, ועל הדרך ניסה לברר אם יש דרך לסייע. בארגון חיזבאללה שיגרו טיל מונחה שפגע בו ישירות.

גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות