“יתכבד להדליק משואת החמוצים!”: ערוץ 12 והפרשן הבכיר מותקפים

ברשתות החברתיות תקפו את ערוץ 12 ששידר אמש במסך מפוצל את טקס המשואות הממלכתי ואת טקס 'כיבוי המשואות' של משפחות חטופים • מנכ"ל הציונות הדתית: "בושה וחרפה" • הרשת געשה גם בעקבות דבריו של הפרשן ירון אברהם: "הפכת לחמוץ על מלא"
אבי כץ
ו' אייר התשפ"ד / 14.05.2024 13:28

חדשות 12 שידר אמש (שני) במסך מפוצל את טקס המשואות הממלכתי במקביל לטקס ‘כיבוי המשואות’ של משפחות חטופים – מה שגרר ביקורת חריפה ברשתות החברתיות.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

חבר הכנסת אוהד טל מהציונות הדתית כתב: “לתת כזו במה לקומץ שלא מוכן לאפשר לעם ישראל רגע אחד של קודש ואחדות זהו שפל נוסף של התקשורת הישראלית”.

מנכ”ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד תקף בחריפות: “התצפיתנית אורי מגידיש שנחטפה מנחל עוז. יוסף אלזיאדנה מרהט שהציל אזרחים מהנובה. אושרית חדד פראמדיקית שהצילה חיי רבים בטבח. סרן שביט בן משה לוחם צנחנים, שלחם לאורך השבת השחורה ואחיו נפל בקרב. איריס חיים אימו של יותם שנחטף לעזה ונהרג. אותם ערוץ 12 רוצה לכבות. בושה וחרפה”.

איש התקשורת שמעון ריקלין מערוץ 14 התנפל על הערוץ המתחרה: “השנה טרללת 12 שידרו את טקס הדלקת המשואות וטקס כיבוי! המשואות במסך מפוצל. לא אתפלא אם בשנה הבאה הם ישדרו טקסים של חמאס. במסך מפוצל כמובן. הטקס האלטרנטיבי היה אנטי ציוני”.

קודם לכן כתב: “הערב הזה הבנתי 2 דברים. הראשון זה איזה מזל שיש את ערוץ 14. הערוץ של העם שנמצא איתו בעצב אבל גם בשמחה. השני זה שערוץ 12 יפול. לא יכול להיות שהוא ישדר את טקס המשואות ובמקביל טקס אזוטרי של כיבוי משואות ויונית תתאר את שני הטקסים כמקבילים. זה אובדן עשתונות ופוסט ציונות. הם עוד יפלו”.

איש התקשורת החרדי אבי רבינא כתב: “לאורך ערב שלם של הדלקת משואות, חברי הפאנל ממלמלים, דואגים להזכיר כמה הכל מלאכותי ומעושה, תוך שהם חוזרים עשרות פעמים על כך שהטקס מוקלט וללא קהל. הגדילה יונית לוי להדגיש שבסך הכל הם ‘משדרים קלטת’, ירון אברהם מוריד עוד קצת בסיכומים ומצהיר שמדובר בטקס ‘ללא נשמה’. ומי מדבר על המסך המפוצל תוך כדי הטקס הממלכתי של המדינה. הרי כל שנה הם רוטנים על כך שרואים לא מעט את נתניהו ורגב, אז עכשיו שלא רואים אותם, והטקס מותאם פרפקט למצב הביטחוני, גם זה בעייתי?”

גם פרשן חדשות 12 ירון אברהם הצליח להסעיר גולשים רבים כאשר כתב בחשבון הטוויטר שלו אחרי הטקס: “טקס בלי קהל הוא טקס בלי נשמה. 44 מדליקי המשואות המדהימים היו ראויים לראות את הדגלים בקהל ולהתרגש מהתחושה שזה קורה עכשיו. הטקס יצא כמו המציאות שהוא מנסה לייצר: מלאכותי ומדומה”.

ברשת התרגזו מיד בעקבות דבריו – ותקפו.

שמעון ריקלין כתב: “זהו? הפכת לחמוץ על מלא?? היה טקס נפלא מרגש ומכיל. תפרגן פעם לא יזיק”.

היוצר מני אסייג הגיב: “זה לא הקהל שהיה חסר לכם, אלא החוליגנים הפרובוקטורים שהתכוונו להגיע ולהרוס את הטקס במידה והיה קהל . אלה שהייתם מציגים בסלפנותכם כ’משפחות החטופים’. זה מה שהיה חסר לכם. רק זה מה שהיה חסר לנו..”

עו”ד רוני ססובר הגיבה: “מה הייתם מצייצים אם היה קהל? די, כבר אי אפשר איתכם…”

וחבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי הגיב: “ירון אברהם יתכבד להדליק את משואת החמוצים!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות