ככה מהנדסים תודעה: משפחות רבות נטשו בזמן נאומו של נתניהו?

עיתונאי 'הארץ', מיכאל האוזר טוב, טען: "משפחות רבות נוטשות את הטקס בהר הרצל במהלך נאומו של ראש הממשלה" • העיתונאי לירן תמרי: "מיכאל לקח תיעוד של מאות אנשים שיוצאים מההר וניסה בדרך הזויה לקשור בין השניים"
אבי כץ
ה' אייר התשפ"ד / 13.05.2024 19:10

העיתונאי מיכאל האוזר טוב מ’הארץ’  פרסם היום (שני) תיעוד מבית העלמין בהר הרצל, עם הכיתוב הבא: “משפחות רבות נוטשות את הטקס בהר הרצל במהלך נאומו של ראש הממשלה נתניהו”.

אך האם מדובר ב”נטישה” של משפחות שנעשתה כאקט של מחאה, כפי שניסה להציג האוזר טוב או שזהו ניסיון להנדס את המציאות?

‘הבודקים’ בערוץ 14 בדקו: נאומו של נתניהו התקיים באולם סגור – ‘היכל הזיכרון’. לפי עדות של נוכחים במקום לא הייתה כל נטישה של משפחות במהלך נאום ראש הממשלה.

התיעוד של האוזר טוב מציג זרם אקראי לכאורה של משפחות שעוזבות את ההר בשטחו הפתוח. בצילום נראים גם מבקרים הנעים בכיוון ההפוך. האוזר טוב גם לא הציג כל הוכחה המעידה כי עזיבת המשפחות – בהן גם רבים חובשי כיפה סרוגה – נעשתה כאקט של מחאה כלפי נתניהו.

הגולש אבי כהן סקלי, שנכח באולם בעת נאום ראש הממשלה, כתב: “הייתי בטקס בתוך ההיכל. אף אחד לא זז ממקומו וכולם כיבדו את המעמד”.

העיתונאי לירן תמרי מ-ynet צייץ: “הטקס התקיים בהיכל הזיכרון, מקום סטרילי וסגור – אף משפחה לא יצאה. מיכאל לקח תיעוד של מאות אנשים שיוצאים מההר וניסה בדרך הזויה לקשור בין השניים”.

תמרי אף הוסיף תיעוד משלו שמציג זרימה דומה של אנשים שנמשכה כל העת – גם לאחר נאום נתניהו.

פינת ‘הבודקים’ משודרת מידי ערב בערוץ 14 בשעה 19:42, בימים ראשון עד רביעי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות