האו”ם ‘חתך’ בחצי את מספר הילדים והנשים שנהרגו בעזה

משרד האו"ם לעניינים הומניטריים 'חתך' בחצי את מספר הנשים והילדים עד גיל 18 שנהרגו ברצועת עזה במלחמה - בהשוואה לנתונים שפרסם בעבר • דו"ח משרד האמריקני שקבע שיתכן וישראל הפרה את החוק - נכתב על סמך הנתונים הקודמים המעוותים • שר החוץ: "גוטרש, תתפטר!"
חרדים 10
ה' אייר התשפ"ד / 13.05.2024 19:30

משרד האו”ם לעניינים הומניטריים – מי שנחשב לאחד המקורות העולמיים למצב בעזה – למרות שאינו מבצע מחקר עצמאי אלא רק אוסף נתונים מארגון הטרור חמאס ומישראל, מפרסם במפתיע נתונים חדשים על מספר האזרחים שנהרגו ברצועת עזה מתקיפות צה”ל.

בדו”ח האחרון שלו שפורסם היום (שני) הוא עושה הבחנה בין מספר ההרוגים המדווח בעזה – 34 אלף, לאלו ש”זוהו” – 24 אלף.

האו”ם גם החל לציין את ההתפלגות הנשים והילדים לפי אותו מספר ומדובר בחצי מהכמות שדווחה כל העת בעבר. לפי הנתונים החדשים, מתוך כלל ההרוגים בעזה 7,797 הם ילדים – בעוד חמאס טען שמספרם הוא פי 2 ועומד על 14,500. לפי האו”ם, 4,959 נשים נהרגו במלחמה, ואילו חמאס טען ש-9,500 נהרגו.

באתר האינטרנט שבו התפרסמו הנתונים החדשים, מופיע “גילוי נאות” שבו נכתב: “האו”ם לא הצליח עד כה לייצר נתוני נפגעים עצמאיים, מקיפים ומאומתים, המספרים סופקו על ידי משרד הבריאות או משרד התקשורת הממשלתיים בעזה והרשויות הישראליות וממתינים לאימות נוסף. נתונים נוספים שטרם אומתו נמצאים בבחינה”.

דובר המשרד אמר לרשת פוקס ניוז כי צוותי האו”ם לא יכולים לאמת באופן עצמאי את מספר הקורבנות והנתונים משתנים בהתאם לעבודה ויכולות האימות בשטח.

הוא הוסיף, כי הם מקפידים לציין את מקור המספרים כשהם מובאים על ידי משרד הבריאות הכפוף לחמאס, וכי לאחר שהמלחמה תסתיים יוכל להתבצע הליך מוסדר בנושא.

גורם ישראלי אמר לפוקס ניוז כי בישראל חוזרים ואומרים שהמספרים המגיעים מעזה וזוכים להדהוד של סוכנויות האו”ם מוטים בידי החמאס, אינם משקפים את המצב בשטח.

בפוקס ניוז ציינו כי הנתונים המגיעים מעזה שימשו גורמים בכירים בנוגע למלחמה – ביניהם הנשיא ג’ו ביידן בנאום ‘מצב האומה’ וגם הדו”ח לפיו קבע משרד החוץ האמריקני כי ייתכן וישראל הפרה זכויות לשימוש בנשק האמריקני במלחמתה בעזה התבסס על נתונים מוטעים אלה של האו”ם.

בחודשים האחרונים התפרסמו מחקרים שמראים שמשרד הבריאות העזתי, השייך לחמאס, בעצמו מתבסס על שני מקורות שונים – האחד אמין יותר ונשען על איסוף מחדרי מתים של בתי חולים והשני “דיווחים תקשורתיים”, שם יחס הנשים והילדים ההרוגים גדול יותר ונמצאו בו טעויות ואי סבירויות.

דובר האו”ם אמר בתגובה: “התיקונים נעשים, כי אנחנו, כמובן, בערפל המלחמה, קשה לבוא עם מספרים. אנחנו מקבלים מספרים ממקורות שונים בשטח, ואז מנסים להצליב אותם. כשאנחנו מצליבים אותם, אנחנו מעדכנים את המספרים, ונמשיך לעשות את זה ככל שזה יתקדם. ברקע שהסכסוך יסתיים יהיו לנו את הנתונים המדויקים ביותר”.

שר החוץ ישראל כ”ץ הגיב: “נס תחיית המתים בעזה. האו”ם מפחית 50%! מאומדן הנשים והילדים ההרוגים בעזה וטוען שהסתמך על נתוני משרד הבריאות של החמאס. מי שמסתמך על נתונים שיקריים של ארגון טרור כדי להעליל עלילות דם על ישראל, הוא אנטישמי ותומך טרור.

“גוטרש, תתפטר!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות