המשטרה החשאית של סינוואר: כך הוא מדכא ההתנגדות בעזה

מסמכים פנימיים של חמאס שאותרו בפשיטות של צה"ל חושפים את היחידה הסודית של ארגון הטרור - שתפקידה לפקח, לעקוב ולגבש תיקים על צעירים ועיתונאים מתנגדי משטר פוטנציאליים • היחידה, עם תקציב 120 אלף דולר, כללה 856 פעילים, למעלה מ-160 מהם עבדו בהפצת תעמולה
חרדים 10
ה' אייר התשפ"ד / 13.05.2024 17:22

‘הניו יורק טיימס’ חשף היום (שני) את ‘שירות הביטחון הכללי’ של חמאס ברצועת עזה.

לפי גורמי מודיעין ומסמכים שהגיעו לידי מערכת העיתון, במשך שנים פיקח יחיא סינוואר על כוח משטרתי חשאי, שניהל מעקבים אחר פלסטינים – וגיבש תיקים על צעירים ועיתונאים אשר הביעו התנגדות למשטר הרודני.

לפי ‘כאן חדשות’ שציטט את הכתבה, בתיקים צוינו השתתפות בהפגנות או גילויי ביקורת פומביים על חמאס. במקרים מסוימים, הרישומים אף כללו דיווחים על קשרים מחוץ לנישואים.

המסמכים אשר סופקו ל-טיימס’ על ידי גורמים באגף המודיעין הישראלי, והושגו במסגרת פשיטות של צה”ל ברצועה, כללו מצגת של 62 שקופיות שהסבירו כיצד היחידה, המכונה ‘שירות הביטחון הכללי’ חדרה לחייהם של פלסטינים, במטרה למנוע כל סיכוי להתנגדות.

איהב פספוס, עיתונאי תושב הרצועה, אשר תואר במסמכים כאחד השונאים הגדולים של חמאס, אמר כי תושבי הרצועה מתמודדים עם הפצצות ישראל ומנגד עם בריונות מהרשויות המקומיות.

המסמכים כוללים תיקי מודיעין מאוקטובר 2016 עד אוגוסט 2023, כשגורמי המודיעין אמרו כי הם מודעים לעשרת אלפים פלסטינים לפחות הנכללים במסמכים.

‘שירות הביטחון הכללי’ באופן רשמי הוא חלק מארגון חמאס, אך פועל כחלק מהממשלה בעזה.

עם הוצאות חודשיות של 120 אלף דולר טרם המלחמה, היחידה כללה 856 פעילים, למעלה מ-160 מהם עבדו בהפצת תעמולה של חמאס.

לפי שלושה גורמי מודיעין ישראלים, סינוואר פיקח ישירות על היחידה, וכי אותה מצגת שהגיעה לידיהם הוכנה עבורו במיוחד.

המצגת כוללת תיאור של תפקידי היחידה המרכזיים – אבטחת בכירי הארגון, בלימת הפגנות והתנגדויות, ואף מעקב אחרי אנשי הג’יהאד האסלאמי. אותו עיתונאי עזתי, איהב פספוס, טוען שהשפעת וכוח הארגון ממשיך להיות מורגש גם במלחמה הנוכחית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות