גלנט: זו מלחמת אין ברירה שתעצב את חיינו בעשרות השנים הבאות

בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים נערך טקס מעמד הקראת שמות החללים • גלנט: "זו מלחמה שתימשך עד אשר נשיב את חטופינו, נפרק את שלטון החמאס, ונחזיר את השגשוג והיצירה למדינת ישראל ואת החיוך לפניהם של אזרחיה"
אריה ריבקינד
ה' אייר התשפ"ד / 13.05.2024 10:43

בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים נערך הבוקר (שני) טקס מעמד הקראת שמות החללים, בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט.

השר התייחס בטקס למלחמה בה ישראל מצויה בימים אלה: “ברצועת עזה, בגבול הצפון, ביהודה, בשומרון ובגזרות מרוחקות יותר – לוחמי צה״ל נלחמים גם בשעה זו, במלחמה הצודקת ביותר שידעה מדינת ישראל. זו מלחמת אין ברירה, מלחמה שתעצב את חיינו בעשרות השנים הבאות. זו מלחמה שתימשך עד אשר נשיב את חטופינו, נפרק את שלטון החמאס ואת יכולותיו הצבאיות, ונחזיר את השגשוג והיצירה למדינת ישראל ואת החיוך לפניהם של אזרחיה”.

הוא הדגיש גם את חשיבות האחדות בעם. “לצד הכאב שאין לו סוף והקושי העצום, אני מבקש להעלות על נס את הגבורה, את השותפות ואת האחדות. גילויי הגבורה של ההורים המגנים על ילדיהם במתקפת הרצח, והלוחמים המסתערים אל מול האש, גילויי השותפות של בנות ובנים מכל חלקי העם, הלוחמים כתף אל כתף תחת אש אויב, לאורך חודשים ארוכים.

“והאחדות, זו המאפיינת כל כך את שדה הקרב, זו הנחוצה לנו כדי לעמוד במשימותינו ולממש את מטרותינו, כצבא, כחברה וכמדינה. איתה נוכל להשיג הכל ובלעדיה לא יהיה לנו דבר. מערכת הביטחון מחויבת לפעול בכל דרך, כדי להשיב את החטופים לישראל, להילחם עד לחיסול החמאס, ולהשיב בביטחון לביתם את כל תושבי ישראל – בצפון ובדרום”.

הוא פנה אל בני המשפחות השכולות: “אין מזור לכאב השכול שפרץ לחייכם וקטע את התוכניות ואת החלומות. אתם שבכל יום אוזרים מחדש את תעצומות הנפש,
זוקפים ראש ודבקים בחיים מהווים עבורי מקור עוצמה ומקור השראה. גם היום כמו תמיד, אנו זוכרים את יקיריכם, רעינו הנופלים, וממשיכים לפעול מתוך מחוייבות עמוקה לדרך בה פסעו.

“אני, אלוף במילואים יואב גלנט, שר הביטחון של מדינת ישראל, מתחייב – כאן, במקום הקדוש הזה – לזכור ולהזכיר את כל חללינו. קירות ההיכל מהדהדים את שמותיהם, ויהדהדו אותם עד עולם. זו שבועתי, זו שבועתנו: להנציח את זכרם ולהעביר את מורשתם מדור לדור. יהי זכרם של חללי מערכות ישראל ברוך ונצור בליבנו לעד”.

ב-11:00 תישמע צפירת דומייה בת שתי דקות, שלאחריה יחלו הטקסים הממלכתיים ב-53 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ ובאתרי ההנצחה. מיד אחרי הצפירה, בשעה 11:02, יחלוף מעל בית העלמין הצבאי והיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות