נתניהו: אם חמאס ייכנע המלחמה תסתיים, רעיון ההגלייה קיים

בריאיון שהעניק לפודקאסט של העיתונאי היהודי-אמריקני דן סינור התייחס ראש הממשלה ל'יום שאחרי' המלחמה, ואמר: "אי אפשר לתת לעזתים לנהל את השטח כשחמאס עוד שם" • "אנחנו מתמודדים עם אתגרים שאף צבא מודרני לא התמודד איתם בעבר. חייבים להגן על עצמנו, בעצמנו"
חרדים 10
ה' אייר התשפ"ד / 13.05.2024 10:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הלילה (שני) ריאיון לפודקאסט של העיתונאי היהודי-אמריקני דן סינור, ונשאל לגבי הדיווחים על הגליית הנהגת חמאס כחלק מעסקת חטופים כוללת.

נתניהו השיב: “המלחמה יכולה להסתיים מחר, אם חמאס יתפרק מנשקו, ייכנע וישיב את החטופים. רעיון ההגליה קיים, נוכל תמיד לדון בו, אך הדבר החשוב ביותר לדעתי הוא כניעה. אם יתפרקו מנשקם, המלחמה תסתיים”.

ראש הממשלה התייחס גם ל’יום שאחרי’ המלחמה, והסביר: “אנחנו מקווים שניהול הרצועה יהיה עם מקומיים, שלא קשורים לחמאס, ביחד עם גורמים במדינות אזוריות. שואלים מה נעשה ב’יום שאחרי’ – קודם כל צריך לחסל את חמאס. אי אפשר לתת לעזתים מקומיים לנהל את השטח כשחמאס עוד שם”.

נתניהו הדגיש: “אנחנו חייבים להגן על עצמנו, בעצמנו. אנחנו לא מבקשים זאת מחיילים אמריקנים, או מאחרים”.

הוא הצהיר: “אנחנו נשמיד את חמאס. המטרה השנייה שלנו זה להחזיר את החטופים. אנחנו מחויבים לכך ולכן אנחנו מפעילים לחץ צבאי. אנחנו מתמודדים עם אתגרים שאף צבא מודרני לא התמודד איתם בעבר”.

לדבריו, “יש אתגר לעליונות האמריקנית. עבור עתיד האנושות והחברה חשוב שארה”ב תשמור על הדומיננטיות שלה כמעצמה עולמית. חמאס ואיראן אומרים: ‘מוות לישראל’ ו’מוות לאמריקה’ – זה בא ביחד. זה מאבק משולב של הציוויליזציה מול הברבריות”.

ראש הממשלה נשאל על הביקורת על כך שעסקת חטופים לא הייתה ראשונה בסדרי העדיפויות, והשיב: “אי אפשר לקבל את הדרישות של חמאס, גם ארה”ב אמרה שאין עסקה בגלל חמאס”.

על הפעולה ברפיח אמר נתניהו: “לחמאס יש צבא טרור, השמדנו את רוב הגדודים שלהם”. הוא ציין כי ברצועה יש כ-500 מנהרות טרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות