‘ניו יורק טיימס’: סינוואר מסתתר במנהרות בח’אן יונס, מוקף בחטופים

על פי הדיווח בניו יורק טיימס, יחיא סינוואר אינו נמצא ברפיח, אלא נשאר במנהרות בח'אן יונס - מוקף בחטופים כמגן אנושי • מערכת המנהרות של חמאס בח'אן יונס היא העמוקה ביותר ברצועה, ועשויה להגיע לעומק של 15 קומות • בארה"ב מעריכים שלישראל מודיעין טוב יותר לגבי מיקומו
חרדים 10
ה' אייר התשפ"ד / 12.05.2024 23:10

בעיתון ‘ניו יורק טיימס’ פורסמה היום (ראשון) כתבת פרופיל על רב המרצחים יחיא סינוואר – שלפי גורמים אמריקנים, לא נמצא במנהרות רפיח, אלא נשאר במנהרות באזור ח’אן יונס.

על פי הדיווח, מדובר במידע שמסכימים עליו גם במודיעין האמריקני וגם במודיעין הישראלי.

גורמים אמריקנים וישראלים מבהירים, כי מערכת המנהרות של חמאס בח’אן יונס היא העמוקה ביותר ברצועה, ועשויה להגיע לעומק של 15 קומות. בהתאם למודיעין שבידי ארה”ב וישראל, סינוואר מוקף בחטופים שמשמשים כמגן אנושי.

בארצות הברית מעריכים שלישראל מודיעין טוב יותר לגבי מיקומו של סינוואר, ומציינים כי הם משתפים פעולה ומשתפים בכל מודיעין שיש ברשותם.

בכתבה צוטטו גורמים ישראליים ואמריקניים שטענו, בין היתר, כי סינוואר הוא הגורם המרכזי שעומד מאחורי התנגדות חמאס לעסקה עד כה – כל עוד זו לא כוללת הפסקת אש מוחלטת.

גורמים בחמאס הדגישו בפני העיתון את ההשפעה הרבה שיש לו על חמאס, אך ציינו כי הוא לא “המילה האחרונה”.

סלאח א-דין אל-עוואוודה, מחבל חמאס שישב עם סינוואר בכלא הישראלי, אמר לעיתון: “אין החלטה שאפשר לבצע בלי הסכמה של סינוואר. הוא לא מנהיג רגיל, הוא אדם עוצמתי וארכיטקט של אירועים”.

בהמשך הכתבה צויין כי יש קשיי תקשורת בין סינוואר לבין מנהיגי חמאס בחו”ל.

גורמים טענו, כי יש לכך קשר לתקיפות הנרחבות של ישראל ברצועה, שפגעו בתשתיות התקשורת. לדברי גורמים אמריקניים וגורמים בחמאס, לפעמים נדרש יום שלם כדי להעביר מסר כלשהו ויום נוסף כדי שסינוואר יקבל מסר בחזרה.

קציני מודיעין ישראלים ואמריקנים לניו יורק טיימס: “האסטרטגיה של סינוואר היא למשוך את המלחמה ככל הניתן – במטרה לשחוק את מעמדה הבין-לאומי של ישראל ולפגוע במערכת היחסים שלה עם ארה”ב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות