מבצע תפילין: החברותא, התדרוך עם העיתונאי – וההתרגשות בחדר

כך הובאו אל ראש הממשלה התפילין של החייל מושיקו דוינו הי"ד, אותן הניח היום • שיחת הטלפון של השליח עם הלשכה, והפצרת העיתונאי הבכיר בתדרוך בתל אביב • מאחורי הקלעים של תמונת ראש הממשלה מניח תפילין
חרדים 10
ד' אייר התשפ"ד / 12.05.2024 20:28

היום (ראשון), מעט אחרי השעה 16:00 אחר הצהרים, הופצה תמונה שעוררה התרגשות אצל מעריציו של ראש הממשלה: בנימין נתניהו הניח תפילין ופרסם  תיעוד כשהוא מקיים את המצווה בחשבונות האישיים שלו ברשתות החברתיות – אחריהן עוקבים מיליונים.

מעולם, עד היום, לא פורסם תיעוד של נתניהו מניח תפילין.

באתר חב”ד-COL חשפו את שהתרחש מאחורי הקלעים, בדרך לתמונה המרגשת.

ההתחלה הייתה כאשר איש התקשורת שרון גל, מגיש בערוץ 14, נקרא לפגישת תדרוך שגרתית עם ראש הממשלה, כמותה נערכות רבות מעת לעת.

שליח חב”ד בשכונת קטמון בירושלים, הרב אור זיו, העומד בקשר קרוב עם גל, עודכן מבעוד מועד על הפגישה. השניים – הרב זיו ושרון גל – לומדים בחברותא שבועית חסידות. גל שאל את השליח איזה מסרים אקטואליים יוכל להעביר לנתניהו מתורתו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל.

הרב זיו למד יחד עם גל תובנות משיחותיו הרבות של הרבי בנושאים הרלוונטיים, ובשלב מסוים הציע לגל שיבקש מנתניהו להניח תפילין – ולתעד את הרגע. “צריך גם משהו מעשי”, אמר השליח לעיתונאי.

חיזוק להצעה התקבלה גם ממשפחה שכולה. הרב זיו עומד בקשר קרוב עם משפחת דוינו, המתגוררת בקטמון, שבנם מושיקו הי”ד נפל בקרבות ב’צוק איתן’ ברצועת עזה. האימא רוחמה נחשפה לרעיון להציע לנתניהו להניח תפילין, ורצתה שהתפילין שיונחו יהיו התפילין של בנה. “היא אמרה שזה חלום שיתגשם עבורה, אם ראש הממשלה יניח תפילין בתפילין של בנה ולזכרו”.

התפילין של הלוחם נלקחו לבדיקה. משם הובאו אל שרון גל, שנפגש עם נתניהו.

פגישת התדרוך  התקיימה בקריה בתל אביב, ובסיומה שלף שרון גל את התפילין, הניח אותם על השולחן, והציג בפני נתניהו את מכתבה של האם השכולה רוחמה.

גל מתאר שנתניהו, אותו הוא מכיר שנים רבות, התרגש במיוחד. הוא לא זכר אותו מתרגש כך. נתניהו הרכיב את משקפיו וקרא בעיון את בקשתה של האם. כשסיים, הבטיח שיניח.

לתשובה הזו ציפה גל, והוא אמר לנתניהו שצריך גם תמונה. לתמונה יהיה הד, וההד הזה, שיעורר רבים בעם, יהיה לזכרו של מושיקו.

נתניהו הבטיח שיעשה זאת. הוא ביקש שדבריו יועברו אל האם.

בינתיים זמן מה חלף. התפילין נותרו בקריה, נתניהו שהה רבות בירושלים. מניעות ועיכובים עיכבו את הצילום. ביום חמישי האחרון שוחח הרב זיו עם אחד מאנשי לשכתו הקרובים של נתניהו והציע לו לקדם את הצילום. כעת הגיע הזמן, הסביר השליח.

שני נימוקים הציג השליח: ראשית, ההצהרה החריגה של ביידן ולפיה יעכב משלוחי נשק לישראל. שנית – יום הזיכרון לחללי צה”ל הקרב ובא. “זה הכוח של העם היהודי”, הסביר השליח. “תפילין מטילים אימה ורעד על אומות העולם”.

מקורבו של נתניהו הבטיח שיציע זאת.

הבוקר, מעט אחר השעה אחת בצהרים, נתניהו הניח תפילין ואישר את פרסום התיעוד.

הנוכחים בחדר בעת שהניח, ולא היו רבים כאלה, מעידים כי ההתרגשות הייתה רבה. התרגשות מהסוג שלא זוכרים כמותה בלשכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות