מפקד הימ”מ סיפר על מות בנו: “תוך כדי לחימה התבשרתי שעידו נהרג”

תנ"צ ח' תיאר בטקס הכרון כיצד התבשר על מות בנו בכורו בקרבות השבעה באוקטובר: "כאשר החלה מתקפת הפתע מצא עצמו עידו מטפל בפצועים, מתחמש ונלחם במחבלי חמאס עד נשמת אפו האחרונה" • "ידעתי שמצבו קשה, שמעתי את המצוקה בקולו, וידעתי שאיני יכול לעזור לו"
חיים טוויל
ד' אייר התשפ"ד / 12.05.2024 19:36

מפקד הימ”מ תת-ניצב ח’, שבנו עדו הי”ד נפל בשבעה באוקטובר, נאם היום (ראשון) בטקס הזיכרון ב’יד לבנים’ בירושלים.

מפקד הימ”מ: “עבורי, בפעם הראשונה, הלאומי התערבב גם באישי. 62 חללים שכלה משטרת ישראל. כולם פעלו בגבורה, במסירות בנחישות ובאומץ לב”.

הוא סיפר, כי “ב-7 באוקטובר איבדה הימ”מ תשעה מהטובים בלוחמים ובמפקדים. בבוקר 7 באוקטובר ניהלתי את לחימת הימ”מ בגזרות השונות בדרום, תוך כדי הלחימה הקשה והידיעה שיש לנו מספר רב של נפגעים והרוגים, קיבלתי את הבשורה המרה על נפילתו של בני בכורי עידו ז”ל”.

הוא הוסיף וספד לבנו: “עידו, עלם חמודות, אוהב אדם וארץ, היה לוחם בשב”כ, הוא בילה עם חבריו במסיבה ברעים. כשהחלה מתקפת הפתע מצא עצמו מטפל בפצועים, מתחמש ונלחם במחבלי חמאס עד נשמת אפו האחרונה. בשעה 8:40 בבוקר שוחחתי עם עידו בפעם האחרונה בטלפון, הבנתי שהגרוע מכל קרה, ידעתי שמצבו קשה, שמעתי את המצוקה בקולו, וידעתי שאיני יכול לעזור לו.

“השיחה נותקה. אני המשכת בניהול הלחימה, ‘אנו עוצרים את הדמעות’ כתבה רבקה גובן, אם הבנים ששכלה את שני בניה במלחמת העצמאות לפני 76 שנה. ‘אנו עוצרים את הדמעות, ידענו מה הסכנות הצפויות בדרך בה הולכים הבנים, המאבק נמשך ואין מפקירים עמדות’. כך כתבה וכך גם אנחנו.

“משפחות יקרות, הכאב הוא עצום, הוא אדיר אבל המאבק נמשך. כאן, בנוכחות מי שהקריבו את היקר מכל ושילמו את הכבד במחירים ובשמם של הנופלים, כאב שכול, כלוחם, כמפקד, אנו מתחייבים – אירועי טרור רצחניים לא יצליחו לערער את חוסנה של מדינת ישראל ואת עוז הרוח של לוחמיה. זיכרון פניהם של הנופלים, חיוכם, פועלם וגבורתם מלווים וילוו אותנו תמיד בכל מעשינו.

“זכרם נותן לנו עוצמה והוא מהווה עבורנו צו החיים, נמשיך לשמור על המדינה שאהבו ונעשה הכול כדי להיות ראויים להם. יהי זכרם של הנופלים ברוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות