מציל חיים? השוטרים בהלם ממה שמצאו בדלת אחורית של אמבולנס • צפו

שוטרי מג"ב עצרו הלילה 8 שוהים בלתי חוקיים בתוך אמבולנס פרטי, במחסום עופר שבכביש 443 • גם נהג האמבולנס שניסה להבריח אותם נעצר • השר בוסו: "דרשתי לשלול את רישיון האמבולנס של הנהג ושל חברת האמבולנסים" • השר בן גביר: "האויב שלנו שובר שיא של שפל"
חיים טוויל
ד' אייר התשפ"ד / 12.05.2024 10:20

מרתיח: כוח מג”ב במחסום עופר שליד רמאללה עצר הלילה (ראשון) אמבולנס של חברה פרטית שניסה להבריח 8 פלסטינים לשטח ישראל.

המעצר בוצע כאשר  במסגרת פעילות משותפת של לוחמי מג״ב יחד עם לוחמי המעברים של צה״ל, הבחינו הכוחות במעבר ‘עופר’ על כביש 443 באמבולנס פרטי שמקורו בצפון, כשהוא מגיע לשטח המעבר במטרה להיכנס לשטחי ישראל. נהג האמבולנס ועוזרו היו לבושים כאנשי רפואה.

“אני מציל חיים, אחי”, אמר למאבטחים.

צוות הלוחמים שפעל במעבר חשד כי גרסתם של נהג האמבולנס ועוזרו – כי הם בדרך לאירוע מציל חיים – איננה אמת, וזאת לאחר שבדקו במערכות הבטחוניות כי לא מתרחש באותה העת אירוע כזה.

וכך,  לאחר שהנהג פתח את הדלת – הלוחמים גילו, לתדהמתם, את השב”חים.

נהג האמבולנס, אזרח מדינת ישראל המתגורר בירושלים, ו-8 השוהים הבלתי חוקיים, תושבי שטחי השומרון, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.

האמבולנס הוחרם לבסיס מג״ב.

הנהג היה מתנדב פעיל באחד מארגוני ההצלה.

מאיחוד הצלה נמסר: “ארגון המתנדבים הלאומי – איחוד הצלה רואה בחומרה רבה את המקרה שפורסם הבוקר בו נראה נהג אמבולנס של חברת אמבולנס חדרה מעביר לכאורה שוהים בלתי חוקיים במסווה של הצלת חיים.

ברצוננו להבהיר, כי האדם המדובר ביצע את העבירה במסגרת עבודתו בחברת אמבולנס חדרה ללא שום קשר לאיחוד הצלה. לאחר בירור נמצא כי אותו איש רפואה מתנדב גם באיחוד הצלה. עקב כך, הוא הושעה מיידית מכל פעילות בארגון”.

תגובת חברת אמבולנס חדרה: “לתדהמתה של חברת אמבולנס חדרה, עובד משירותיה מעל באמון החברה ופעל בניגוד להוראות ונהלים של החברה באופן שהאמבולנס אשר נמצא ברשותו לצורך הגעה למשמרת, עשה שימוש שלא כדין באמבולנס ושלא בשעות העבודה, פעל בניגוד לדין והסיע שב”חים תוך התחזות לנהג במשמרת, תוך שימוש ברכב האמור לשמש להצלה ותוך שהעובד מתחזה כאילו מסיע פצוע.

“חב’ אמבולנס חדרה גייסה את העובד לשרותיה, לאחר שקיבלה המלצות חמות מ’איחוד הצלה’ ולאחר שהעובד הצטייד כנדרש בתעודת יושר. מדובר בעובד שעבד ימים בלבד בחברה, החברה המומה ורואה את מעשי העובד בחומרה רבה, ומשתפת פעולה עם גופי החקירה תוך שהעובד פוטר לאלתר ותוך שהחברה תמצה את הדין עם כל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא ישנו”.

שר הבריאות אוריאל בוסו התייחס לתפיסת האמבולנס: “אני רואה בחומרה רבה את האירוע בו השתמשו באמבולנס פרטי להברחת שוהים בלתי חוקיים. רכב הצלה צריך לשמש אך רק למטרה אחת – הצלת חיים. כל שימוש אחר מהווה פגיעה בבריאות הציבור.

“דרשתי לשלול את רישיון האמבולנס של הנהג ושל חברת האמבולנסים, כמו כן אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כלל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו”.

השר איתמר בן גביר הגיב: “האויב שלנו שובר שיא של שפל ולא בוחל בשום אמצעי בשביל לחדור לשטחי ישראל. גם באמצעות אמבולנס. מברך על ערנות הכוחות בשטח ועל סיכול ההברחה. שב”חים מהווים פלטפורמה לפח”ע – נלחם בכל דרך למנוע את כניסתם”.

במג”ב אומרים כי פעילות זאת מצטרפת לפעילות הנרחבת של לוחמי משמר הגבול בהובלתו של מפקד החיל למעצר ולמניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה מתוך הבנה כי הינם מהווים פוטנציאל משמעותי לפגיעה בבטחון אזרחי המדינה.

מתחילת המלחמה נעצרו על ידי לוחמי מג״ב מעל ל-6,100 שוהים בלתי חוקיים – מתוכם 687 נתפסו רק בשבוע האחרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות