מזכיר הממשלה לשרים: נגיע ליעד גיוס החרדים – בעוד עשר שנים

עו"ד יוסי פוקס אמר בשיחות עם שרים כי יעדי גיוס חרדים יעלו בהדרגה במשך עשור עד להגעה למספר המתגייסים הסופי - 7,000-6,000 מתגייסים מדי שנה • מאחורי הקלעים מי שעוזר לנסח את ההצעה הוא המשנה ליועמ"ש לשעבר, עו"ד רז נזרי
חרדים 10
ד' אייר התשפ"ד / 12.05.2024 08:29

מזכיר הממשלה יוסי פוקס אמר בשיחות שקיים עם שרי הממשלה בימים האחרונים, כי ייקח עשר שנים להגיע ליעד הסופי של גיוס החרדים במתווה שמגבשת הממשלה. כך מדווח היום (ראשון)  ‘ישראל היום’.

על פי הדיווח, מהערכת מערכת הביטחון בכל שנה יש כ-13 אלף מועמדים חרדים חדשים לגיוס. עוד מעריכים כי לפחות מחצית מהם לא לומדים.

על כן, היעד המסתמן לגיוס חרדים בעוד כעשור, יעמוד על 7,000-6,000 מתגייסים מדי שנה. מדובר על הערכות בלבד, ולא ברור מה יהיו היעדים המספריים הסופיים.

ביום חמישי תגיש הממשלה תצהיר משלים לבג”ץ, בו תפרט את מתווה חוק הגיוס לחרדים.

לפי דיווחים בכלי תקשורת, מסתמן כי החוק יעלה לאישור הממשלה כבר ביום רביעי השבוע, במטרה להראות לבג”ץ רצינות והתקדמות בהליכים לחקיקת חוק הגיוס החדש.

פרטי החוק עדיין לא הופצו לשרי הממשלה. לפי ‘ישראל היום’, מאחורי הקלעים מי שעוזר לנסח את ההצעה הוא המשנה ליועמ”ש לשעבר, עו”ד רז נזרי.

כמו כן, העיקרון המוביל בחוק הוא שזכות הבחירה ללמוד תורה תשמר לכל בחור חרדי ויעדי הגיוס יותאמו למספר החרדים המחזיקים בפטור – מבלי שהם באמת בפועל לומדים בישיבות. כלומר, מטרת החוק לגייס רק את מי שלא לומד תורה ולא לגייס את בחורי הישיבות שתורתם אומנתם.

החרדים דורשים כי יעדי הגיוס יגובשו בהחלטת ממשלה ולא בנוסח החוק עצמו, זאת כדי שיהיה ניתן לשנות אותם. לצד זאת, המתווה צפוי לכלול סנקציות כלכליות, והשאלה היא אם הם יושתו על הפרט או על הישיבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות