חרפה: ביידן מציע “מודיעין רגיש” על סינוואר תמורת ויתור על רפיח

לפי דיווח בוושינגטון פוסט, ממשל ביידן מציע לישראל מודיעין איכותי, לרבות מיקומי בכירי חמאס ברצועה ומיקומי מנהרות טרור שטרם נחשפו - בתמורה להימנעות ממבצע נרחב ברפיח • פרשן צבאי: "מעלה בי תחושה רעה. לא להאמין. לאן זה עוד יגיע?"
חרדים 10
ד' אייר התשפ"ד / 11.05.2024 23:48

ממשל ביידן, שמפעיל לחץ רב כבר מספר חודשים למנוע כניסה של כוחות צה”ל בהיקף נרחב לעיר רפיח שבדרום הרצועה, מציע לישראל “מודיעין רגיש ואיכותי” שיעזור לכוחותינו לאתר את מיקומם של רב המרצחים יחיא סינוואר ושאר מנהיגי חמאס ברצועה, לצד מיקומי מנהרות של ארגון הטרור שטרם נחשפו –   בתמורה להימנעות ממבצע ברפיח.

כך פורסם הערב (מוצאי שבת) ב”וושינגטון פוסט”.

ההצעה המחפירה מגיעה כחלק מהמאמץ האמריקני למנוע את השמדת חמאס באמצעות הכניסה של צה”ל לרפיח.

עוד דווח, לפי ארבעה גורמים, שעימם שוחח העיתון, כי האמריקנים הציעו סיוע גם באספקת אלפי אוהלים למפונים הפלשתינים ובבניית מערכות לאספקת מזון, מים ותרופות – במטרה לבנות ערי אהלים למאות אלפי העזתים שפונו מרפיח.

ב’וושינגטון פוסט דיווח עוד כי בכירים בממשל ביידן אמרו לישראל שייקח מספר חודשים כדי “להעביר בבטחה” מאות אלפי עזתים שחיים ברפיח. לפי הדיווח, גורמים בישראל אינם מסכימים עם הערכה זו.

ד”ר אמיר בוחבוט, הפרשן והכתב הצבאי של אתר וואלה, הגיב: “הדיווח בוושינגטון פוסט לפיו האמריקאים מציעים מודיעין לישראל כדי למנוע תמרון לרפיח, מעלה בי תחושה רעה. כאילו חלילה היה לנו מידע על אוסמה בן לאדן בזמן שארה”ב הופכת את אפניגסטן לאתר אותו והיינו שומרים את המידע לעצמנו. לא להאמין. לאן זה עוד יגיע?”

איש התקשורת ינון מגל כתב: ‏”איך הם לא מתביישים”.

העיתונאי עופר חדד מחדשות  12: “אם הדיווח הזה בשווינגטון פוסט נכון, הרי שמדובר באחד הפרסומים היותר מטרידים על יחסי ישראל ומימשל ביידן. אם יש מידע מודיעיני על בכירי חמאס והוא נחסך מאיתנו עד כה ונשלף רק כעת כדי למנוע את הרחבת התקיפה ברפיח זה מעלה שאלות קשות מאוד על וושינגטון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות