הרמטכ”ל הכושל באזהרה לנתניהו – במקום להגיד “גם כאן נכשלנו”

הרמטכ"ל באזהרה לנתניהו ולקבינט: "התנהלות של הממשלה מובילה את צה"ל למאמץ סיזיפי. בלי מהלך מדיני - נצטרך לפעול שוב בעזה" • פרשן ישראל היום: "הרעיון שהממשלה תשנה את מדיניותה כי לצבא המדיניות הזו לא נראית - מופרך"
חיים טוויל
ד' אייר התשפ"ד / 11.05.2024 22:38

על רגע הפעילות הצבאית המאסיבית של צה”ל בצפון הרצועה: באחד הדיונים שהתנהלו בסוף השבוע, הטיח הרמטכ”ל הכושל הרצי הלוי דברים קשים בראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי דיווח של מוריה אסרף וולברג בחדשות 13, הלוי אמר: “אנחנו פועלים כעת פעם נוספת בג’באלייה. כל עוד לא יהיה מהלך מדיני שיצמיח גורם משילותי שאינו חמאס ברצועה – נצטרך לפעול שוב ושוב שם ובמקומות נוספים כדי לפרק את תשתית חמאס. זה יהיה מאמץ סזיפי”.

לפי הדיווח, בכירי צה”ל הפצירו מהדרג המדיני לקבל החלטות ולגבש אסטרטגיה.

כמו כן, בכירים בקבינט הזהירו את נתניהו בשבועות האחרונים ואמרו שההתנהלות הישראלית והעובדה שהממשלה לא מקבלת החלטות בנוגע ל”יום שאחרי” בעזה – “פשוט מסכנת חיי אדם”.

אריאל כהנא, פרשן ישראל היום, הגיב: “ממשלת ישראל הורתה לצה”ל לחסל את שלטון חמאס. זו במקרה גם עמדתו של רוב מוחלט מהציבור. אם צה״ל תחת פיקודו של הרצי הלוי, לא מסוגל לבצע את המשימה, אזי יש למנות לצבא מפקד אחר.

“הרעיון שהממשלה תשנה את מדיניותה כי לצבא המדיניות הזו לא נראית – מופרך.

“כל מי שעיניו בראשו מבין שכל עוד חמאס קיים, אף גורם אחר לא יסכים להיכנס לרצועה או אפילו לדבר על כך, מחשש שאנשיו יחטפו כדור בראש. זה עד כדי כך פשוט”.

הלל ביטון רוזן, כתב הצבא וביטחון של ערוץ 14, כתב: “7 חודשים אחרי פרוץ המלחמה, ושוב חוזרים לתמרון במספר מוקדים עם מספר אוגדות, לרבות בשכונות שבעבר בצה״ל התגאו שטיהרו אותן, כעת מתברר – ‘יש תשתיות טרור שלא ידענו עליהם’.

“במקום לתדרך נגד דרג מדיני שזה בגלל שהוא לא מסכים שהפת”ח ישלוט ברצועה, כדאי להסתכל במראה ולהגיד – גם כאן נכשלנו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות