ביידן ב-CNN: אם ישראל תפלוש לרפיח לא נספק לה פצצות ופגזים

החולשה של נשיא ארה"ב מול הטרור: הנשיא ביידן מצהיר בפה מלא על כוונתו להפסיק לספק לבת בריתו הקרובה ביותר פצצות ופגזים במקרה שתחליט לצאת לפעולה קרקעית כדי להשמיד את ארגון הטרור ברפיח
נתן פרל
א' אייר התשפ"ד / 09.05.2024 01:36

חמאס חוגג: נשיא ארה”ב ג’ו ביידן התראיין הלילה (חמישי) לרשת CNN ואמר כי יעצור משלוחים של  נשק אמריקני לישראל אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יורה על פלישה נרחבת לרפיח.

“אזרחים נהרגו ברצועת עזה בעקבות הפצצות האלה, ובדרכים אחרות”, אמר ביידן. “הבהרתי שאם הם ייכנסו לרפיח, הם עדיין לא נכנסו לרפיח – אם הם ייכנסו לרפיח, אני לא אספק את הנשק הזה”.

מדובר בפצצות למטוסים, פגזי ארטילריה ונשק התקפי נוסף.

“אזרחים נהרגו ברצועת עזה בגלל הפצצות האלה ובגלל דרכים אחרות שהם פוגעים בריכוזי אוכלוסיה”, אמר ביידן. “הבהרתי שאם הם ייכנסו לרפיח – והם לא נכנסו לרפיח עדיין – אני לא אספק להם את הנשק הזה, שבעבר הם השתמשו בו כדי לפגוע בערים”.

הנשיא הבהיר שארה”ב תמשיך לספק נשק הגנתי לישראל, כולל עבור מערכת כיפת ברזל, אך משלוחים אחרים של נשק יופסקו במידה ותחל פלישה קרקעית גדולה לרפיח. נמשיך להבטיח שישראל בטוחה בכל הנוגע לכיפת ברזל ולאפשרות שלה להגיב על מתקפות מהסוג שראינו במזרח התיכון לאחרונה, אבל לא נספק להם נשק ופגזים ארטילריים – זה פשוט לא נכון לעשות זאת”.

ביידן הדגיש, כי פעולותיה של ישראל ברפיח טרם חצו את ‘הקו האדום’ של כניסה לאזורים צפופים, אם כי פעולותיה גרמו למתיחות מול מצרים.

“הם לא נכנסו למרכזי האוכלוסייה. מה שהם עשו זה ממש על הגבול. וזה גורם לבעיות עם מצרים, שעבדתי קשה מאוד מולם כדי לוודא שיש לנו מערכת יחסים”, אמר ביידן. “הבהרתי לביבי ולקבינט המלחמה: הם לא יקבלו את תמיכתנו, אם הם ימשיכו למרכזי האוכלוסייה האלה”.

ההודעה הקשה – שמותירה את ישראל לבדה במלחמה מול חמאס – נובעת מלחצים פוליטיים פנים-אמריקניים.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר ביום השואה כי ישראל לא תהסס לפעול לבדה אם תצטרך, כאשר ברור שהממשל הישראלי נערך לאפשרות שהממשל העוין של ביידן יפקיר את ישראל לגורלה.

“אני שולח להם מסר ברור ונחרץ – לא תכבלו את ידינו, גם אם ישראל תיאלץ לעמוד לבד, נעמוד לבד ונמשיך להכות בעוצמה באויבינו עד לניצחון”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות