הלוי שיחרר את עופר וינטר מצה”ל • ליברמן: שערורייה

הרמטכ"ל נפגש עם תא"ל עופר וינטר והודיע לו על שחרורו מצה"ל בשל אי קידומו • אביגדור ליברמן: "קצין אמיץ. במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש" • סמוטריץ: "עולם הפוך" • אבי מעוז: "מהקצינים הלוחמניים והאיכותיים ביותר, מי שלא רצה את וינטר כאלוף, יקבל אותו כשר ביטחון"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ל' ניסן התשפ"ד / 08.05.2024 19:34

הרמטכ”ל הרצי הלוי נפגש עם תא”ל עופר וינטר והודיע לו על שחרורו מצה”ל.

עופר וינטר אמר למקורביו אחרי ההדחה: “אני יוצא בראש מורם ומודה על הזכות שהייתה לי לשרת את עם ישראל למעלה מ-30 שנה. אני מתכוון לעשות זאת גם בהמשך”.

בנוסף נפגש הלוי עם מפקד אוגדת יו”ש לשעבר תא”ל יניב אלאלוף ורמ”ט כוח אדם לשעבר יורם כנפו –  והודיע להם על החלטתו שלא לקדמם ולהביא לפרישתם מהצבא.

כבר בתחילת השבוע דווח כי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי סיכמו על שחרורו מצה”ל של תא”ל וינטר, שנמצא בצבא כבר שנה וחצי ללא תפקיד.

ההחלטה לשחרר את וינטר נומקה בכך שמאז חודש ספטמבר 2022, בו יצא ללימודים לאחר שסיים תפקיד מפקד עוצבת האש – לא נמצא עבורו תפקיד אחר.

בסביבת שר הביטחון והרמטכ”ל אמרו כי לא נכון להשאיר קצין במצב כזה ברמה המקצועית וכן ברמה הערכית מדובר בבזבוז כספי ציבור.

השר בצלאל סמוטריץ’ הביע תמיהה על ההחלטה. “הדחת וינטר זו טעות בכל כך הרבה רמות. אסור היה לרמטכ”ל לעסוק במינויים וחילופי תפקידים, מי שאחראי לכישלון הצבאי מהגדולים שידענו לא יכול לבנות את הצבא של הדור הבא. וינטר הוא קצין התקפי שלא היה שותף לקונספציה והוא מוצא את עצמו מודח באמצע המלחמה. עולם הפוך”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: “ההתנהלות הרשלנית וחסרת האחריות של גלנט – לוותר על קצין מצטיין ומוערך כמו עופר וינטר היא המשך ישיר של ההתנהלות הלקויה שלו והמחדלים במשך כל החודשים האחרונים”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף את ההחלטה בחשבון הטוויטר שלו. “הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד תא”ל עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו מצה”ל, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה”ל מאז היווסדו. מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל של השבעה באוקטובר.

“אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח – לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש”.

יו”ר מפלגת נעם, סגן השר ח”כ אבי מעוז, הגיב: “במקום שהרצי הלוי יודח, שר הביטחון מאשר לו להדיח את אחד מהקצינים הלוחמניים והאיכותיים ביותר שיש בצה”ל. מי שלא רצה את עופר וינטר כאלוף, יקבל אותו כשר ביטחון”.

יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר: “תא״ל עופר וינטר הוא סוס דוהר. בשבעה באוקטובר חסרו לנו סוסים דוהרים במטה הכללי. האבסורד הוא שבמקום לקדם אותו, דוחקים אותו אל מחוץ לצבא.

“ההנהגה שכשלה בשבעה באוקטובר מנסה להרחיק את כל מי שלא חושב כמוה ומנציחה את הקונספציות הישנות. אני בטוח שעוד נראה את תא״ל עופר וינטר מוביל ופועל למען עם ישראל ומדינת ישראל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות