הרבי מבאיאן ידליק בציון במירון – ואז יערוך הדלקה המונית בירושלים

אחרי המלצת צה"ל לבטל את ההילולא במירון: האדמו"ר מבאיאן ידליק בציון הרשב"י במתכונת מצומצמת - ויקיים את ההדלקה ההמונית בירושלים • משרד ירושלים ומסורת ישראל הגיש בקשה לתקציב כדי לקיים אירועים חילופיים ברחבי הארץ - אך לפי שעה במשרד האוצר לא 'זורמים'
יוסף גרינבוים
ל' ניסן התשפ"ד / 08.05.2024 09:01

אירועי ל”ג בעומר: לאחר שבצה”ל המליצו בשבוע שעבר שלא לקיים  השנה, בשום מתכונת, את הילולת הרשב”י בציון במירון –  האדמו”ר מבאיאן יקיים את ההדלקה ההמונית במוצאי שבת בירושלים, שם תתקיים ‘שבת התאחדות’ של החסידים. כך דווח לראשונה ב’קול חי’.

עם זאת, כדי לשמר את חזקתו במירון, האדמו”ר יקיים גם הדלקה מצומצמת בציון במירון, כבכל שנה, עם מספר מצומצם של אנשים שיורשו להיכנס למתחם.

בקהילות חסידיות מתקשים להשלים עם האפשרות שהשנה לא תתאפשר העלייה להר מירון – שיוכרז כשטח צבאי סגור, ככל הנראה  במשך 10 ימים – ומתחילים להתארגן למעמדי הדלקה חילופיים.

כך, למשל, המשפיע הגה”צ רבי אלימלך בידרמן יקיים מעמד הדלקה בבית שמש, עם אלפי משתתפים.

גורם המקורב להפקה שתוכננה במירון אומר לחרדים 10: “הר מירון זה המקום הכי מטווח בצפון, עם זמן התרעה של 30 שניות, טילים מונחים, ללא מגוניות – כאשר יש עם התראות מודיעיניות על ירי מצד חיזבאללה דווקא בל”ג בעומר”.

יצוין, כי משרד ירושלים ומסורת ישראל הגיש בקשה לתקציב כדי לקיים אירועים חילופיים ברחבי הארץ, לצד הסברה – אך לפי שעה במשרד האוצר לא ‘זורמים’ עם התוכניות המתבקשות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות