יטרוף הקלפים? הרב שמואל אליהו עשוי להתמודד על משרת הראשל”צ

לפי דיווח באתר 'כיפה', מקורבי רבה של צפת מקיימים בימים האחרונים סבבי פגישות עם רבנים בכירים ועם חברים בגוף הבוחר, על מנת לקדם את מועמדותו לתפקיד • גורם בכיר בסביבתו: יקבל את ההחלטה רק לאחר שיתפרסם הגוף הבוחר
חרדים 10
כ"ט ניסן התשפ"ד / 07.05.2024 17:42

הבחירות לרבנות הראשית לישראל:  הגאון רבי שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, שהתמודד בעבר על משרת הראשון לציון, עשוי להגיש את מועמדתו למשרת הראשון לציון.

לפי דיווח היום (שלישי) באתר ‘כיפה’, מקורבי רבה של צפת מקיימים בימים האחרונים סבבי פגישות עם רבנים בכירים ועם חברים בגוף הבוחר, על מנת לקדם את מועמדותו לתפקיד. בנו,  עמיחי אליהו, מכהן כשר המורשת מטעם מפלגת עוצמה יהודית”.

הרב שמואל אליהו הוא בן 67, ובניגוד למתמודדים האחרים על תפקיד הראשל”צ שירת בצה”ל שירות קרבי. מדובר בהזדמנות האחרונה בה יוכל להתמודד על התפקיד, שכן בסבב הבחירות הבא יחצה כבר את הגיל המקסימלי להתמודדות.

בפעם הקודמת בה התמודד, בשנת 2013, זכה הרב יצחק יוסף ב-68 קולות לעומת 49 קולות שקיבל הרב אליהו.

אחד האתגרים המשמעותיים שניצבים בפני הרב אליהו הוא הדיל שנסגר בין מפלגת הציונות הדתית למפלגת ש”ס על חלוקת המועמדים. לפי הדיל, הציונות הדתית תקבל את משרת הרב הראשי האשכנזי ומפלגת ש”ס את משרת הראשון לציון.

במידה והרב שמואל אליהו, המזוהה עם הציונות הדתית, יחליט להתמודד – הדיל שנחתם יעמוד במבחן ועלול לסכן את מועמדותו של הרב מאיר כהנא שנבחר על ידי ועדת הרב אריאל.

התמודדותו של הרב אליהו מעמידה את מפלגת הציונות הדתית בדילמה ציבורית משמעותית: האם יעדיפו לקדם רב ראשי ספרדי חרדי שלא שירת בצה”ל, על פני  הרב שמואל אליהו בשר מבשרה של הציונות הדתית ומבכירי רבניה.

גם בתנועת ש”ס קיימת תחרות על מועמד מוסכם: הגאון רבי  דוד יוסף, בנו של הגר”ע יוסף זצ”ל וחבר מועצת חכמי התורה, מול הגאון רבי יהודה דרעי, רבה הראשי של העיר באר שבע ואחיו של יו”ר ש”ס אריה דרעי.

מטעם הרב שמואל אליהו לא נמסרה תגובה ל’כיפה’.

גורם בכיר בסביבתו של הרב שמואל אליהו אומר כי הרב טרם החליט אם יתמודד על תפקיד הראשל”צ וכי יקבל את ההחלטה רק לאחר שיתפרסם הגוף הבוחר.

באם הרב אליהו אכן יתמודד, התמודדותו תחייב את אריה דרעי לקבל הכרעה עוד לפני הבחירות מי יהיה מועמד ש”ס, כדי לחזק את ה’דיל’ שכרת עם סמוטריץ’ ולא להסתכן בהפסד כפול – גם ברב האשכנזי וגם בספרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות