בכיר ישראלי: “ההצעה הנוכחית שהגיש חמאס לא מקובלת עלינו”

גורם ישראלי בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי התגובה של חמאס למתווה המצרי אינה מהווה הסכמה אלא פתיחת הדיון מחדש • הפרשן עמית סגל: "בניגוד לשקרים וההפחדות שבהם הואכלנו על ידי חמאס, האמת מרימה את ראשה המכוער: חמאס לא 'הסכים להצעה' אלא הציע הצעה משלו"
חרדים 10
כ"ט ניסן התשפ"ד / 07.05.2024 13:53

גורם ישראלי בכיר אומר היום (שלישי) לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ההצעה שהגיש חמאס לעסקה, אינה מהווה הסכמה אלא פתיחת הדיון מחדש – וישראל אינה מוכנה לקבלה.

לדברי הגורם, “חמאס מתח באופן קיצוני את המתווה המצרי שגובש בשבועות האחרונים”.

הוא הוסיף, כי המשלחת הישראלית שתצא לקהיר בשעות הקרובות תבדוק האם יש היתכנות לשיח בנוגע לתנאים שהציב חמאס ואם לא יהיה כזה – ייתכן שתשוב באופן מיידי לישראל.

הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב: “בניגוד לשקרים וההפחדות שבהם הואכלנו על ידי חמאס, האמת מרימה עכשיו את ראשה המכוער: חמאס לא ‘הסכים להצעה’ אלא הציע הצעה משלו”.

סגל הדגיש: “לא רק שלא התגמש, אלא שמר לעצמו את האפשרות לשחרר גופות. מה, למשל, מונע ממנו כעת לירות בחטוף טרם שחרורו? הרי ממילא זה נספר”.

הוא הוסיף: “הדרישה לסיום המלחמה בעינה עומדת. והעיקר – כל ההבהלות על משמעות הכניסה לרפיח וסגירת אל ג׳זירה התגלו כהבלים. בלשון המעטה, מצבה של ישראל לא הורע עקב הצעדים האלה שנקטה, גם אם באיחור משווע”.

אחרי ההצהרה הפומבית של חמאס לפיה ‘הסכים’ להפסקת אש עם ישראל –  היום נחשף המסמך המלא שהגיש ארגון הטרור למדינות המתווכות ולישראל בעסקת החטופים.

גורמים המעורים בתוכן ההצעה שהגיש חמאס אמרו ל’כאן חדשות’ כי יש פערים משמעותיים מול ארגון הטרור: “יש סעיפים בהם חמאס הלך רחוק מדי ביחס למה שסוכם עם ארצות הברית. החלפת המסמכים מייצרת שוב דינמיקה של משא ומתן שצפוי להתחדש ככל הנראה מחר בקהיר”.

על פי המסמך של חמאס – בשלב הראשון, הוא אינו מתחייב לשחרור חטופים חיים בלבד, כפי שדרשה ישראל, אלא מציין כי ישוחררו 33 חטופים בלבד – “חיים או מתים”, מהקריטריונים שעונים לשחרור “הומניטרי”.

עוד צוין בתגובת ארגון הטרור, כי בכוונתו לשחרר שלושה חטופים החל מהיום השלישי לעסקה בכל שבוע, ואילו בהצעה שהגישה ישראל צוין כי ישוחררו שלושה חטופים בכל שלושה ימים.

קיים גם שוני במפתחות לשחרור החטופים: חמאס דורש כי ישוחררו 30 מחבלים מבתי הכלא בישראל בעבור כל חטוף ולא 20, וישוחררו 50 מחבלים בעבור כל חיילת שתשוחרר מהשבי ולא 40.

בהצעת חמאס אין זכות וטו ישראלי על שמות המחבלים שישוחררו ואף לא קיימת אפשרות להגליית מחבלי חמאס, כפי שישראל דרשה.

נקודה מרכזית נוספת הינה כי לפי הצעת חמאס, ישראל תתחייב כי החל מהיום ה-16 לעסקה ייחל שיח בין הצדדים על הפסקת המלחמה – צעד שישראל מתנגדת לו בנחרצות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות