סקר: רוב ענק תומך בפעולה ברפיח, רק 38% בטוחים בניצחון במלחמה

המכון למדיניות העם היהודי מפרסם נתונים ראשוניים ממדד החברה הישראלית לחודש אפריל: בקרב היהודים - לראשונה רוב אינם בטוחים בניצחונה של ישראל • ירידה משמעותית באופטימיות של הציבור הישראלי לגבי העתיד
יוני גרין
כ"ט ניסן התשפ"ד / 07.05.2024 11:47

המכון למדיניות העם היהודי מפרסם נתונים ראשוניים ממדד החברה הישראלית לחודש אפריל 2024.

מהסקר עולה, כי מרבית הציבור היהודי בישראל סבור כי על ישראל לפעול ברפיח עם ובלי קשר להשבת החטופים, על מנת להתמודד עם האתגרים הביטחוניים.

61% מהציבור היהודי בישראל סבורים, כי על ישראל לפעול ברפיח בכל מקרה, 29% סבורים שעל ישראל לפעול ברפיח או להגיע לעסקת חטופים במקום כניסה לרפיח, רק 6% סבורים שישראל אינה צריכה לפעול ברפיח בכל מקרה ו-4% מבין הנשאלים השיבו שאינם יודעים.

עוד עולה מהסקר, כי מצב הרוח הלאומי, לקראת יום העצמאות ה-76, שפוף: המדד מצביע על ירידה משמעותית באופטימיות של הציבור הישראלי לגבי עתידה של המדינה. בנוסף, לראשונה מאז תחילת המלחמה, רוב הציבור היהודי בישראל כבר לא בטוח באשר ליכולתה של ישראל לנצח את המלחמה בעזה.

על פי הסקר, שיעור היהודים בישראל הבטוחים בניצחון במלחמה בחמאס צנח באופן דרמטי מ-74% באוקטובר ל-38% בלבד כיום – ירידה של 50% בתוך חצי שנה.

בקרב המגזר הערבי, ההנחה שישראל תנצח במלחמה נותרה ברמה נמוכה, בדומה לחודשים קודמים.

עוד עולה מן המדד, כי מאז חודש ינואר השנה חלה שחיקה במידת האופטימיות של הישראלים ביחס לעתיד של ישראל: רק 63% מבין הישראלים מביעים אופטימיות במידה כזו או אחרת לגבי עתידה של ישראל, זאת לעומת 75% בחודש ינואר.

הנשאלים נתבקשו לדרג את מידת האופטימיות שלהם בסולם של 0 עד חמש ומידת הפסימיות מ-0 עד 5-. 37% מבין הנשאלים דרגו את מידת האופטימיות שלהם בציונים 5 , לעומת 48% שדרגו בציון זה בחודש ינואר השנה.

ד”ר שוקי פרידמן, סגן נשיא המכון למדיניות העם היהודי: “במקביל לתחילת פינוי עזתים מרפיח, נראה שרוב הציבור תומך בפעולה שם. עם זאת, אחרי למעלה מחצי שנה של לחימה הישראלים מתקשים לראות את העתיד הקרוב והרחוק במשקפיים ורודות. זה מובן, אבל הימים האלו שבין יום השואה לימי הזיכרון והעצמאות הם הזדמנות לפרספקטיבה על מצבנו”.

סקר המכון למדיניות העם היהודי נערך בסוף חודש אפריל בקרב 1000 משיבים המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. הדגימה בוצעה לפי מכסות של מגדר, גיל, אזור ודת. טעות הדגימה: 3.9% +.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות