שני לוחמי מילואים הי”ד נהרגו מפגיעת כטב”מ הנפץ במטולה

רס"ר (במיל') דן קמחג'י הי"ד, בן 31 מכפר האורנים, ורס"ר (במיל') נחמן נתן הרץ הי"ד, בן 31 מהיישוב אלעזר, נפלו בפעילות מבצעית במטולה • השניים לחמו יחד בגדוד סיור 6551 של עוצבת חצי האש • מתחילת המלחמה נפלו ארבעה חללים משיגורי כטב"מים של חיזבאללה בגבול הצפון
חיים טוויל
כ"ט ניסן התשפ"ד / 07.05.2024 09:08

רס”ר (במיל’) דן קמחג’י הי”ד, בן 31 מכפר האורנים, ורס”ר (במיל’) נחמן נתן הרץ הי”ד, בן 31 מאלעזר, נהרגו מפגיעת כטב”מ נפץ במרחב מטולה אתמול בצוהריים.

שני החללים לחמו יחד בגדוד סיור 6551 של עוצבת חצי האש (551).

חילופי האש בין צה”ל לחיזבאללה התקיימו אתמול בשעות הבוקר המאוחרות, אחרי שחיזבאללה שיגר כ-60 רקטות בשני מטחים לקריית שמונה. בשעות הלילה של יום שני תקף חיל האוויר באזור בעלבכ, ובתגובה שיגר חיזבאללה כ-30 רקטות לדרום רמת הגולן בשעות הבוקר.

בתגובה על השיגורים תקף צה”ל כ-15 מבנים של כוח רדואן בערב אל-לויזה שבדרום לבנון, וחיזבאללה שיגר כטב”מ נפץ שחדר למטולה, התפוצץ ופגע בשני החיילים.

ביישוב אלעזר ספדו להרץ: “בית אלעזר אבל ומשתתף בצערה של משפחת הרץ ג’ואנה-שושנה, אביגיל וטליה ‏עם נפילת הבעל והאבא נחמן נתן בן משה וחיה רבקה הי”ד”.

מועצת גוש עציון פרסמה הודעה בה נכתב: “המועצה משתתפת בצער משפחת הרץ על נפילתו של רס”ל במיל נחמן הרץ הי”ד שנפל במטולה מפגיעת כטב”ם. נחמן עלה ארצה עם רעייתו ג’ואנה שושנה לפני מספר שנים. לבני הזוג שתי בנות קטנות, אביגיל וטליה. נחמן הותיר אחריו ארבעה אחים ואחיות. נחמן הי”ד הוא החלל הרביעי של היישוב אלעזר שבמועצת גוש עציון מה-7.10”.

ירון רוזנטל ראש המועצה אמר: “אנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת הרץ ואת תושבי אלעזר. זכינו שנחמן יהיה חלק מקהילת גוש עציון ולמדנו ממנו אהבה לארץ ישראל ומחוייבות לארץ ישראל”.

הרב אליאב תורג’מן, רב גדסר 551, ספד לנחמן הי”ד: “נחמן נחמן. איזה איש. קדוש. חיוך מנחם ומתוק. כמו שמך נחמן. שמחה תמידית ועדינות עם דיבור איטי ושקול, תחושה של מישהו שמתייחס לדיבור שיוצא מהפה שלו כמונה כסף ומרגליות יקרות. איך אפשר להיפרד ממך?”.

הרב שיתף במפגש האחרון לפני פסח עם נחמן: “אנחנו ננקום נקמת דמך השפוך בהרג הרשע בע”ה ונחיה, חיים גדולים. מן העולם ועד העולם. כצוואתך ונהיה לצד אשתך והבנות, כי עכשיו אנחנו הרבה יותר משפחה גדולה ומחבקת, כל הגדוד נארג במסכת של קשר דמים אחד”.

הלוויתו של הרץ תתקיים היום בשעה 12:00בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ספד לרס”ר דן קמחג’י הי”ד. “בנימין מרכינה ראש על נופלו של לוחם המילואים דן קמחג’י בן 31 מהיישוב כפר האורנים. דן נפל אתמול בגבול הצפון. הוא גוייס למלחמה ושירת תקופה ארוכה. אנחנו משתתפים בצער הכבד של ההורים גילה ואריאל ושל האחים ליאור, אבי, נוגה ואוהד ושולחים חיבוק וחיזוק לכל קהילת כפר האורנים. נתמוך ונסייע למשפחה בכל שיידרש”.

הלוויתו של קמחג’י תיערך היום בבית העלמין במודיעין בשעה 17:30.

עם נפילתם, מספר החללים מתחילת התמרון הקרקעי ל-269 חיילים, ומתחילת המלחמה עלה מספר החללים ל-614.

מפרוץ המלחמה: 4 הרוגים מפגיעת כטב”מי נפץ של חיזבאללה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות