נתניהו בולם אישור המינויים לראשי אגפים בשב”כ שהחליט רונן בר

חיים טוויל ואריה ריבקינד
|
כ"ח ניסן התשפ"ד / 06.05.2024 20:21
ראש הממשלה מעכב את המינויים של ראשי האגפים עליהם החליט ראש השב”כ רונן בר • סמוטריץ’ בירך: “הפיקוד הבכיר במערכות הביטחון צריך להתמנות על ידי ראשי המערכות החדשים שלא היו חלק מהמחדל”

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעכב את אישור המינויים של ראשי אגפים בשב”כ עליהם החליט ראש השב”כ רונן בר.

מדובר במינויים אשר צפויים להיות מינויי קבע וייכנסו לתוקף בקיץ.

משמעות המינויים היא שראש השב”כ מעצב ומתווה את הפיקוד העתידי של הארגון אותו הוא מוביל.

רשימת המינויים הועברה ללשכת ראש הממשלה לפני כמה שבועות, אולם עד עתה לא התקבלה תשובה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בין השב”כ לבין לשכת ראש הממשלה ישנה מחלוקת אם המינויים החדשים מחייבים את אישורו של ראש הממשלה, או רק את ידיעתו. לפי כמה מקורות, הנוהג שהשתרש היה שראש הממשלה מעודכן במינויים, ואילו נתניהו סבור כי כשר הממונה על השירות, הוא נדרש לאשר את דבר המינויים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בירך את החלטת נתניהו לעכב את אישור המינויים: “בהמשך לפנייתי לראש הממשלה לעצור את המינויים, אני מברך על החלטתו. הפיקוד הבכיר במערכות הביטחון צריך להתמנות על ידי ראשי המערכות החדשים שלא היו חלק מהמחדל של 7 באוקטובר ויביאו רוח חדשה של התקפיות, יוזמה וקטלניות.

“אני אומר שוב: מערכת הביטחון זקוקה לרענון של תפיסות כמו אוויר לנשימה. לא יכול להיות שאותם אלה שהיו אחראים לכישלון המודיעיני הכי חמור בתולדות המדינה יעצבו עכשיו את שדרת הפיקוד לשנים קדימה בצלמם ובדמותם ועל בסיס אותן קונספציות שקרסו”.

הוא הוסיף: “לא יתכן שמערכת הביטחון תתנהג כאילו לא קרה כלום ותמשיך בדיוק אותו דבר – במינויים, בתפיסות, ובתקציב. יש להם גיבוי מלא מאיתנו לניהול המלחמה אבל לא לעיצוב המערכת לשנים הבאות. ראש הממשלה חייב לעצור את סבב המינויים של הבכירים בשב”כ”.

תגובת השב”כ: “מינוי ראשי אגפים מהווים את תחילתו של תהליך ניהול כוח האדם הארגוני. כפי שפורסם בעבר, במסגרת סבב המינויים מונו חמישה ראשי אגפים אשר יכנסו לתפקידם בקיץ. בכוונת ראש השירות להשלים את יתר המינויים בימים הקרובים”.

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: “ראש הממשלה אחראי על מיוניי בכירים בארגונים שנמצאים תחת אחריותו הישירה בשב״כ ובמוסד והם ייעשו בשיקול דעת, באחריות ובמועד המתאים”.