אישום: ערבי ישראלי משפרעם לחם לצד מחבלים בג’נין נגד כוחות צה”ל

בחקירת המחבל משפרעם עלה, כי לקח חלק בתקיפת כוחות צה"ל בג'נין, השליך מטען לעברם ויידה אבנים • עוד עלה בחקירה, כי לקח חלק בהפרות סדר ב'שומר החומות' בשפרעם מול כוחות המשטרה
חיים טוויל
כ"ח ניסן התשפ"ד / 06.05.2024 16:59

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (שני) כתב אישום נגד המחבל מצטפא ראמי טחאינה, תושב שפרעם, בן 22, אשר שהה בג’נין ולחם נגד כוחות צה”ל.

המחבל נעצר במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית (ימ”ר) של משטרת מחוז צפון.

בחקירתו בשב”כ ובמשטרה עלה, כי לקח חלק בתקיפת כוחות צה”ל במהלך מבצע ‘בית וגן’ בג’נין שהתקיים ביולי 2023, השליך מטען לעבר כוחות צה”ל ויידה אבנים.

עוד עולה במסגרת החקירה, כי הנאשם לקח חלק בהפרות סדר שהתקיימו באירועי ‘שומר החומות’ במאי 2021 בשפרעם מול כוחות המשטרה.

בנוסף, הנאשם פרסם דברי שבח ואהדה לפעולות טרור וכן העביר מידע אודות כוחות צה”ל בג׳נין.

ממצאי החקירה מלמדים על קשר ממשי של הנאשם עם גורמים שונים ביו”ש, וכן על לקיחת חלק בפעולות שונות ביו”ש המעידות על הזדהות עם חיי תושבי יהודה ושומרון. כמו כן, אותרו ממצאים המעידים על עיסוקו באמצעי לחימה וירי באירועים שונים.

בגין מעשיו, ועל סמך המידע שהתקבל במהלך החקירה, הוגש כאמור כתב אישום המייחס למחבל עבירות שונות – ביניהן עבירות של מעשי טרור בגין זריקת המטען, העברת מידע לאויב ועבירות נשק.

במשטרה אומרים: “מדובר במקרה נוסף שבו אזרח ישראלי אשר מחלק את זמנו בין שטחי יו”ש וישראל, מסייע לתשתיות טרור פלסטיניות ביהודה ושומרון. שב”כ ומשטרה ימשיכו לפעול מול אוכלוסייה זו וינקטו באמצעים העומדים לרשותם על מנת לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות