בדרך לפעולה קרקעית: צה”ל החל בפינוי שכונות במזרח העיר רפיח

צה"ל החל בפינוי האוכלוסייה הפלסטינית מרפיח, לעבר מחנות הפליטים באזור חאן יונס והמוואסי • גורם צבאי: נערכים לכניסה לאזור • גלנט לאוסטין: "חמאס לא מאפשר עסקה, והמשמעות היא תחילת הפעולה הישראלית ברפיח"
חיים טוויל
כ"ח ניסן התשפ"ד / 06.05.2024 10:38

צה”ל החל הבוקר (שני) בהכנות לפינוי אוכלוסייה אזרחית בשכונות המזרחיות של העיר רפיח, כחלק מהיערכות לפעולה צבאית בעיר הממוקמת ליד הגבול המצרי.

כרוזים הקוראים לפינוי חלק מהתושבים הוטלו מהאוויר, חלקים באוכלוסייה קיבלו שיחות והודעות שקוראות לעזוב את בתיהם ולנוע מהשכונות המזרחיות לעבר מחנות הפליטים באזור חאן יונס ואל-מוואסי.

על פי הודעת צה”ל, הכרוזים שפוזרו בעיר מתחלקים לשני סוגים – כרוזים אדומים הקוראים לתושבי האזור לפנות באופן זמני את בתיהם, וכרוזים כחולים המודיעים על הרחבת האזור ההומניטרי באל-מוואסי.

הכרוזים האדומים פוזרו באזור העיירה אלשוכה ושכונות אל-סלאם, אל-ג׳נינה, תבה זראע, ואל-ירמוכ – ועליהם נכתב: “כל הנמצא סמוך לארגוני טרור מסכן את עצמו ואת בני משפחתו. למען שלומכם, צה״ל מפציר בכם להתפנות באופן מיידי לאזור ההומניטרי המורחב”.

בהודעת צה”ל נאמר:  “האזור ההומניטרי המורחב כולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת. לצד זאת, בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים ומדינות נוספות, צה״ל מאפשר הרחבה של היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה.

“בהתאם לאישור הדרג המדיני, צה”ל קורא לאוכלוסייה, הנמצאת תחת שליטת חמאס, להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב. עניין זה יתקדם באופן מדורג בהתאם להערכות מצב שוטפות שיתקיימו כל העת.

“צה”ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני לאזור ההומניטרי המורחב באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית”.

ברפיח שוהים, על פי הערכות, מעל למיליון פלסטינים, ועל כן כל תכנית לפעולה רחבה בעיר להשמדת חטיבת חמאס כוללת פינוי נרחב וממושך של אזרחים לעבר צפון הרצועה.

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ואמר לו כי חמאס מסרב לכל הצעה שתאפשר עסקה, ולכן “לא נותרה ברירה והמשמעות היא תחילת הפעולה הישראלית ברפיח”.

בסיומה של ישיבת הקבינט אתמול, התקבלה החלטה של הדרג המדיני להתחיל בפינוי זמני של השוהים בשכונות מזרח רפיח, על מנת לאפשר פינוי זמני של האוכלוסייה.

מדובר בשלב זה בפעולה ולא מבצע מורחב. מטרת הפעילות לאפשר לצה”ל להיערך לתמרון קרקעי.

בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות רויטרס על הפינוי, כי מדובר ב”הסלמה מסוכנת, שיהיו לכך השלכות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות