שוב קמפיין נגד החרד”קים: הפעם החייל מוצג כחזיר • “ארסי ובוטה”

יוני גרין
|
ט"ז תשרי התשע"ה / 10.10.2014 10:06
מסע ההסתה נגד החיילים חרדים חוזר: במודעות שהופצו בערים ובשכונות החרדיות מוצג החייל חרדי בעל פני חזיר והציבור מוזהר ממזימותיו • הקמפיין תוקף גם את הקמפוסים בהם לומדים חרדים • הגר”א שלזינגר: “קמפיין ארסי ובוטה”

מסע ההסתה נגד החיילים החרדים המשרתים בצה”ל חוזר אל הרחובות: בערב חג סוכות הופצו בשכונות ירושלים ובערים החרדיות מודעות המחדשות את המאבק בגיוס החרדים לצה”ל, תוך שימוש חוזר בכינוי הגנאי “חרד”ק”.

במודעות, תחת הכותרת “החרד”ק מלשכת הגיוס’, מוצג חרדי עוטה כיפה שחורה עם פיאות, אבל פניו פני חזיר. הוא לבוש מדי צה”ל, על כתפו רובה, והוא מחזיק בידו כרך של גמרא.

הדמות, שכביכול מנסה לשכנע צעירים להתגייס לצבא, מוצגת בצורה נלעגת ומרושלת.

בדמויות המשנה נראים ילדים חרדים, עטויי פיאות, לועגים לה. הילד הראשון אומר: “תראה איזה אוזניים יש לו, ממש כמו ‘צבוע'” ילד שני מגיב: “אני דווקא חושב שזה שועל, תראה את החיוך שלו”. בעוד הילד השלישי קובע: “אני אומר לכם שזה ‘דבר אחר’ לגמרי. תסתכלו על האף שלו ותראו גם מה יש לו בכיס”.

הקמפיין הנוכחי מכיל מסרים חריפים ובוטים, והוא מכוון גם נגד הקמפוסים בהם לומדים חרדים ונגד העמותות המממנות את הלומדים בהם.

מי שיצא נגד יוצרי הקמפיין הוא הרב אליהו שלזינגר, המתמודד במירוץ אל תפקיד הרב הראשי האשכנזי בירושלים, ומכהן כרבה של שכונת גילה והרב הפוסק של ירושלים.

״מצער לראות שחיילנו היקרים עוד לא הספיקו להשתקם ממבצע צוק איתן ויש מי שכבר מעז לצאת נגדם בקמפיין ארסי ובוטה״, אומר הגר”א שליזנגר.

לדבריו, “אנחנו צריכים לומר לחיילים אלו תודה ענקית על פעולתם למען עם ישראל במלחמה האחרונה ובכלל ולהעריך אותם על מעשי הגבורה שלהם.

״גם במהלך המלחמה ראינו עד כמה חיילים אלו קרובים לאבינו שבשמיים ועד כמה אנחנו עם ישראל, עם אחד״. 

הרב שלזינגר מוסיף כי מניסיונו בשכונת גילה, שם הצליח לשמור על המרקם העדין ביחסים שבין הציבור החרדי דתי והחילוני, רק קירוב ואהבה יכולים לשמור את העם הזה מאוחד וכל דרך אחרת פוגעת באחדות העם.

״לומדי התורה מספיק חזקים ובטוחים במקומם ולא צריכים מודעות רחוב כדי לשכנע אותם בערך לימוד התורה והשמירה של זה על עם ישראל״.

ביום ראשון האחרון התפתחה תגרה אלימה מול בית הכנסת איצקוביץ ברחוב הרב שך בבני ברק בין בחורי ישיבה לצעירים בעיר, לאחר שקבוצה מבחורי הישיבות תקפה סיור קצינים מפיקוד העורף בעיר וצעקה לעברם “חרד”קים”. בחורי הישיבה הוכו באלימות והוטחו אל הריצפה, בעוד קבוצת הקצינים המשיכה בסיור כמתוכנן.

 

חרד"ק חזיר