עמית סגל: כמנהג עדות אשכנז, רימינו את עצמנו, סיפרנו לעצמנו סיפורים

הפרשן הפוליטי מודאג שארה"ב תסגור עסקה עם חמאס מאחורי גבה של ישראל: "כשנרצה לחזור ללחימה תיפול עלינו כמו פצצה החלטה של מועצת הביטחון לסיום המלחמה" • "האמת היא שחמאס לא רצה כלל עסקת חטופים"
חרדים 10
כ"ז ניסן התשפ"ד / 05.05.2024 19:20

עמית סגל, פרשן חדשות 12, התייחס הערב (ראשון) לוויכוח הישראלי על עסקת חטופים ולדילמה המדינית בה נמצאת ישראל. סגל טוען כי חמאס – בשום שלב – לא היה מסכים למתווה שאינו כולל עצירה מוחלטת של המלחמה.

“לפעמים העניינים הרבה יותר פשוטים מכפי שהם. חמאס לא חזר בו לרגע אחד מאז חודש נובמבר מהעובדה שהחטוף הבא ישוחרר כשישראל תסיים את המלחמה. אנחנו, כמנהג מיטב עדות אשכנז, רימינו את עצמנו, סיפרנו לעצמנו סיפורים, רבנו, הפגנו ברחובות. האירוע הזה קיים רק בראש שלנו”, אמר סגל.

הוא הוסיף: “האירוע הוא בעיני החשש שבו אנחנו נחשוב שאנחנו מרמים אותם – והם יחשבו שהם מרמים אותנו – והם בדרך כלל צודקים. החשש היה שהאמריקנים יסגרו עם חמאס את הדבר הזה, ואנחנו נספר לעצמנו שאפשר – וכולם יחזרו ויהיו תמונות מרגשות, וכשנרצה לחזור ללחימה תיפול עלינו כמו פצצה החלטה של מועצת הביטחון לסיום המלחמה שארה”ב לא תטיל עליה וטו”.

לדעתו, נשיא ארה”ב שינה פעם אחר פעם את עמדתו, וייתכן שבסופו של דבר יסנדל את ישראל במהלך שישחק לטובת חמאס.

“נשיא ארה”ב ג’ו ביידן התחיל את המלחמה כשהוא הבטיח למשפחות החטופים והחללים שלא עוצרים עד שמשמידים את חמאס. אחר כך הוא אמר נחזיר הביתה את החטופים ועבור זה נסכים להפסקת אש. אחר כך הוא אמר כדאי להחזיר את החטופים – כדי שתהיה הפסקת אש. עכשיו הוא משדר לצד השני ‘אנחנו נסגור בינינו את הדברים, לא תהיה מלחמה נוספת ברפיח'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות